Боинг обяви допълнително отлагане на програмата 737 МАХ 10 с още две години, като доставките на най-големия вариант в цялото 737 семейство се очаква да започнат през 2023-а година, вместо в средата на настоящата 2021.
От компанията очакват през настоящата година да бъде реализирана първата доставка на най-малкия член на МАХ семейството – 737 МАХ 7, който първоначално бе планиран за влизане в употреба през 2020.
Промяна в графика стана ясна от оповестения публично на 1 февруари годишен доклад на компанията от Чикаго. Няколко дни по-рано, по време на онлайн срещата с кредиторите на компанията беше обявено и отлагането на първите доставки на новия флагман Боинг 777-9 от 2021 за 2023-а.
Според Боинг, промяната в графика се е наложила поради множество фактори, сред които удължените срокове и изисквания за сертификация на моделите, несигурност сред клиентите и изискването за внедряване на някои промени по дизайна и архитектурата на софтуерното осигуряване на моделите.
Компанията вече обяви, че работи по модификации на дизайна на 777-9, заради променените изисквания на регулаторите, но не спомена за промени по дизайна на МАХ-10. В наскоро публикуван документ на Европейската агенция за авиационна безопасност EASA обаче се казва, че МАХ-10 трябва да демонстрира подобрения в интеграцията на сензорите за ъгъл на атака /AoA/, които в този модел ще са най-малко три.
След приземяването на целия световен флот от 737 МАХ Боинг спря публичната информация относно разработките на моделното семейство. В първоначалната програма доставките на МАХ-10 трябваше да започнат още в средата на 2020, а на МАХ-7 в началото на същата година. Първият МАХ-10 беше сглобен и показан през ноември 2019 и е най-големият 737 от всички поколения на най-произвеждания Боинг в историята.
Моделът МАХ-10 е конструктивно много по-различен от останалите в семейството, заради удължения с още близо 4м фюзелаж. Той е с капацитет от 230 пътници и обсег от 6200 км, като трябва да се конкурира с Еърбъс А321neoLR.