Белгийската авиокомпания Air Belgium, която се занимаваше основно с ACMI услуги, обяви старт на карго операции от летище Лиеж до края на 2021-а. В официално съобщение, изпратено на 3 февруари, компанията обяви намеренията си да придобие незабавно 4 товарни самолети, като до края на годината броят им се увеличи до 6.
Първите машини трябва да се включат във флота през март, но още не е ясно за какъв тип самолети става въпрос. Според непотвърдена информация обаче, става въпрос за товарни Еърбъс А330F, които авиокомпанията ще придобие от Qatar Airways, която пенсионира своите останали 4 броя от този тип в края на януари. Ако това е вярно, то Air Belgium ще си осигури практически нови, 5-6 годишни самолети, като ще се възползва максимално от кокпит и екипажната им съвместимост с нейните три броя А340-300.
Превозвачът не обявява плановете си за полети от Лиеж, но тук можем да припомним, че СЕО-то на компанията Ники Терзакис има сериозен опит в товарния бранш като бивш СЕО на TNT Airways, базирана именно в Лиеж от 2000 до 2014 година.
„В тези несигурни времена това са добри новини за авиокомпанията. Радваме се, че можем толкова бързо да организираме диверсификация на услугите си от гражданския към товарния сектор, които са добре познати на мен и екипът ми,“ казва Терзакис.
Пътническия бизнес на компанията беше сериозно засегнат от пандемията. Тя оперираше нещо като редовни линии от Брюксел-Шарлероа до френските отвъдморски територии Мартиника и Гваделупа, а преди това опита с полети до Токио и Сингапур, след основаването си през 2016-а. През 2018 и 2019 компанията даде на лизинг два от своите А340 на LOT и British Airways, които имаха проблеми с двигателите на някои от своите Боинг 787.