Въпреки авиационната криза, или точно в резултат от нея, в норвежкото и европейско небе скоро ще полети нова авиокомпания. Flyr /флир/, което на норвежки означва „полет“, се прицелва главно във вътрешния пазар в страната, но и към някои европейски дестинации, които смята за недообслужени.
Пандемията нанесе тежък удар на норвежкия пазар, където още преди кризата големият местен нискоразходен играч Norwegian изпитваше сериозни затруднения с оцеляването. Освободената от него ниша беше бързо заета от агресивния унгарски превозвач Wizz Air, но плановете за растеж и на тази нискоразходна авиокомпания бяха осуетени от продължаващата криза с разпространението на Ковид-19.
Новината за създаването на Flyr дойде на 29 януари 2021, като намеренията са авиокомпанията да оперира с 28-30 самолета Боинг 737-800 в конфигурация от 186 места. Ако не друго, то кризата освободи много наличен самолетен инвентар, който може да бъде придобит или взет на лизинг по-изгодно от всякога.
Flyr е подала заявление за одобрение на Сертификат за авиационен оператор още през октомври 2020, като одобрението му се очаква през февруари 2021. Разписанието и редовните операции се планират от юни 2021.
Бизнес планът на новата авиокомпания е за „опростяване, гъвкавост и ориентираност към потребителя“. Основната база ще е на летище Гардермоен в Осло, а плановете за развитие са разделени условно на 3 фази – първата на база 8 самолета, втора, на база минимум 20 самолета и трета с напълно разгърнат флот и множество дестинации в южна Европа.
В официалната информация се казва, че Flyr е създадена от „пилоти с огромен опит в авиационния бранш и компании, като SAS, Norwegian и Windroe. Персоналът вече наброява над 30 души, като набирането на пилоти и кабинен състав продължава и в момента.
Финансирането е осигурено от фондът Arctic Securities, Carnegie и SpareBank и е в първоначален обем от около EUR 60 милиона.