Европейската агенция за контрол на полетите обяви 64% спад на трафика за януари в сравнение с 2019г и очаква февруари и март да са „изключително слаби“ заради локдауните в Европа.
Прогнозата за лятото зависи от ваксините.
Облекчаването на забраните за пътуване биха довели до 55% спад на трафика, но ако това не стане и локдауните останат, спадът би достигнат 70%, обяви Eurocontrol.
With new waves of #COVID19 & risks associated with new variants, we have a new set of Traffic Scenarios for the first half of 2021, to reflect the exceptionally low demand for air travel.https://t.co/PvniByEd4a@Transport_EU @ECACceac @CANSOEurope @ACI_EUROPE @A4Europe @IATA pic.twitter.com/gSePDGGLdb
— Eamonn Brennan (@eurocontrolDG) January 28, 2021
По-рано easyJet съобщи, че очаква да лети само с 10% от капацитета си през първото тримесечие и се отказа от прогнозата си за 2021г.
Втората най-голяма авиокомпания в Европа отчете 88% спад на продажбите за последните три месеца на 2020г. Сега авиокомпанията насочва усилията си към намаляване на разходите и предприема гъвкав подход, за да се възползва от бъдещо възстановяване.
Унгарският лоукост Wizzair обяви 77% спад и каза, че се готви за „трудни няколко месеца“ с понижен капацитет.
Raytheon съобщи, че е ремонтирал само 500 двигатели на Airbus през 2020г, вместо обичайните над хиляда и очаква евентуално възстановяване през втората половина на тази година според разпространението на ваксините.
Директорът на Airbus Гийом Фори каза, че „авиацията остава в окото на бурята“ преди евентуално подобрение във втората половина на годината, но обеща да не прави повече съкращения на капацитета си.
IATA призова СЗО да обяви, че е безопасно за хората да летят, след като са си сложили ваксина.
Ник Карин, старши вицепрезидент за пътническите полети на асоциацията каза на брифинг, че в момента се водят преговори с ЕС и страните-членки на общността, както и с EASA по хармонизирания подход към полетите. IATA разбира, че въвеждането на Covid паспорти би било сложно, но смята да въведе в експлоатация приложението си Travel Pass, дори и с ръчно въвеждане на данните.
IATA проведе първа среща с около 20 компании по въпроса миналата седмица за приложението и работи по пилотна програма с него за British Airways, Singapore Airlines и Qatar.