Синдикатът SNPL в Air France и авиокомпанията договориха 20-40% намаление на заплатите за 2г.
Най-големи са намаленията при инструкторите.
Миналото лято авиокомпанията съкрати 10% от пилотите със съгласието на профсъюза.
„Съзнавайки тежестта на кризата и необходимостта от участие на служителите, наред с държавата, пилотите на Air France-Transavia отново демонстрираха привързаността към компанията и усилията, на които са готови, за да може тя да се възстанови по-бързо“, каза Гийом Жеста, президент на SNPL в Air France.
След втория локдаун в средата на декември, по време на който вътрешният и европейският трафик на Air France паднаха до много ниски нива, авиокомпанията записа ръст на търсенето за празниците в края на годината, каза директорката на Air France Ан Ан Ригел в интервю за La Tribune от 21 януари.
След отпадане на локдауна на 10 декември 2020г. резервациите по вътрешните полети във Франция се увеличи четирикратно и стигна 55% от нивата за периода през 2019г. Повишения в трафика за периода имаше и към Карибските острови и Индийския океан, както и за Дубай, но среднодългите дестинации в Европа останаха слаби заради ограничителните мерки в другите страни.
При дългите полети приходите на Air France са водени от каргото, както става от началото на пандемията.
Както България, така и Франция не окуражават гражданите си да пътуват в чужбина. От 24 януари бе въведено е изискване за задължителен PCR тест за пристигащите пътници и в двете страни.
Има тревога за наличността на тестове преди пътуване по международни полети към Франция, каза Ан Ригел. „Очакваме да научим какви мерки ще се вземат за пътуванията в Шенген, които също може да забавят вътрешноевропейския трафик“.