Европейският регулатор се очаква да ресертифицира Boeing 737 MAX за полети на континента след промените, направени от производителя по самолета, каза директорът на EASA Патрик Ки, цитиран от Ройтерс.
„Стигнахме до етап на изпълнение на четирите ни условия за подновяване на сертификацията“, каза Ки.
През ноември американският авиационен регулатор FAA даде разрешение на МАХ отново да лети в САЩ.
Канада обяви на 18 януари 2021г., че ще даде разрешение за възобновяване на операциите с типа от 30 януари.
Подновяването на европейския лиценз на МАХ означава, че Boeing ще може да поднови и доставките на самолета за европейските си клиенти, като Райънеър.
Boeing се опитва да пласира десетки непродадени МАХ, което е трудно без разрешения от Европа, Китай и Русия.
Базираната в Лос Анджелис Air Lease Corp. се ангажира със 195 покупки на МАХ към края на 2019г., включително поръчки, опции и вече доставени самолети. Миналата година компанията, която е един от най-големите лизингодатели в света отмени 19 поръчки за МАХ и конвертира някои за по-големите 787.
След като EASA даде разрешение, въпросителната ще остане към Китай, който трудно реактивира поръчки за „бели опашки“, т.е. новопостроени самолети, които нямат купувач. Китай е най-бързо развиващият се пазар на самолети и бе първият, който приземи МАХ през март 2019г. след двете катастрофи, при които загинаха 346 души.