Boeing уреди делото в САЩ за MAX с $2,4 милиарда

95 прочитания

Boeing сключи споразумение със съда в Тексас за отсрочено наказателно преследване по дело за измама на американското правителство за укриване на информация за Boeing 737 MAX за двете катастрофи, при които загинаха 346 души.

От своя страна Министерството на правосъдието ще оттегли обвиненията срещу компанията след 3г, ако компанията сътрудничи на правителството, включително като позволи на сегашни и бивши официални представители да дадат показания пред федералния съд, съобщи Ройтерс.

Така приключва двугодишното разследване за MAX, който катастрофира два пъти в разстояние на пет месеца и унищожи репутацията на Boeing.

Признанието на грешка от страна на компанията е крайно необичайно и в контраст с десетилетия на авиационни разследвания.

Често се признава, че дизайнът на даден самолет е станал причина за катастрофа. Изключително рядко такива инциденти се свързват с умишлени действия на представители на компания.

„Решението е сериозно напомняне към всички на задълженията им за прозрачност към регулатора и последствията за компанията при тяхното нарушаване“, написа директорът на Boeing Дейвид Калхун на служителите си, съобщи ББС.

Адвокатът на близките на жертвите на катастрофите каза, че обвиненията „са само върха на айсберга от нарушения на Boeing, компания, която плаща милиарди долари, за да избегне наказателна отговорност“.

Boeing оцени на над 20 милиарда щатски долара разходите си, свързани с MAX, наред със загубата на пазарен дял от Airbus за периода от 20 месеца, в който самолетът остана приземен.

Повечето пари по споразумението отиват за авиокомпаниите и лизингодателите.

Boeing вече отдели 1,77 милиарда щатски долара за клиентите на MAX. Компанията ще създаде и фонд с 500 милиона долара за близките на жертвите.

В допълнение компанията ще плати 243,6 милиона долара глоба – парите, които спести като не поиска пилотите на 737 да минат пълно обучение на симулатор за МАХ.

Споразумението е ориентирано около действията на двама бивши служители на производителя, които са съставили материалите за обучение на пилотите. Научили, че функциите на MCAS са били разширени, за да реагират на повече ситуации по време на полет, те не са информирали FAA.

Единият от двамата е Марк Форкнър, главен технически пилот за програмата МАХ, съобщи Блумбърг, цитирайки запознати с въпроса. Той поискал регулаторът да изтрие споменаването на MCAS в документ, изискващ обучение за самолета по стандартите на FAA. Наръчниците и материалите за обучение на пилоти не съдържаха информация за системата.

На 18 ноември 2020г. FAA разреши на MAX да се върне в небето.

Свързани теми

Предишна публикация
Airbus доставиха 566 самолета през 2020 г.
Следваща публикация
FAA облекчи тестовете на граждански свръхзвукови самолети
95 прочитания

Най-четеното през седмицата

Прочетете още

Последен полет на 744 за United

Приключи една епоха за United Airlines. Под полетен номер N118UA Boeing 747-400 на United Airlines, „Кралицата на…
Меню