Американският регулатор публикува окончателните правила за граждански свръхзвукови самолети, за да облекчи безопасното им разработване.
Правилата изискват от производителите да разбират ясно процеса на одобрение, т.е. на тестовете на самолетите с Mach 1.
Concorde сложи началото на свръхзвуковия транспорт през 70-те години на 20в. Красивата птица обаче бе приземена две десетилетия по-късно заради ограниченията за шума, изискванията за енергийна ефективност и фаталната катастрофа през 2000г. Руският Ту-144 бе използван съвсем малко.
50г по-късно компании в САЩ и други страни като Aerion Corp. и Boom Technology продължават да работят реално по нови възможности за граждански полети със скоростта на звука и дори по-голяма.
САЩ в момента забраняват полети със скорост над 660 мили /1062 км в част/ на голяма височина над сушата.
Новите правила ще позволят на Aerion да провежда изпитанията на своя бизнес джет AS2 над сушата, освен над океана, както планира, каза вицепредседателят и директор на компанията.
Aerion, който се надява да започне производството на прототипа през 2023г, завърши тестовете в аеродинамичен тунел през ноември.
Boom планира тестовете на прототипа му XB-1 да започнат в края на тази година.
Конкретно поправката в правилата на FAA са следните:
Разрешава се на граждански самолети да летят със скорост над Mach 1 със специално разрешение за определена дата, час и място, при условие звукът от преминаване на звуковата бариера да не излиза извън зоната на полет.