След двумесечна трансформация от пътническа в товарна версия в София пристигна LZ-CGY – 11-и товарен Боинг 737 във флота на българския оператор Cargo Air (CGF). Самолетът е от версия 737-400SF и прелита океана с временна американска експортна регистрация N882AV.
Конверсията е изпълнена от американската компания Aeronautical Engineers Inc /AEI/, базирана в Маями, Флорида. Тя е изпълнител и на останалите 10 конверсии за Cargo Air, 3 от които са на Боинг 737-300SF и вече 8 Боинг 737-400SF. Партньорството между AEI и Cargo Air датира още от 2009-а година, когато е изпълнена първата поръчка за LZ-CGO.
Командир Brian Schwartz в ролята на Дядо Коледа докара новогодишния подарък за Cargo Air. LZ-CGY пристигна в София с…
Posted by Anton Vassilev Photography on Friday, January 1, 2021
Работата по модификацията на последната машина е изпълнена от Commercial Jet на производствената им линия в Дотън, Алабама. Самолетът има 10 позиции за стандартни ULD контейнери и 1 за допълнителен контейнер или пале с умалени размери.
AEI е глобален лидер в конвертирането на пътнически в товарни самолети, водещ партньор на Боинг и най-старата компания в този бизнес.
От създаването си през 1958 година AEI има разработени и одобрени над 130 допълнителни типови сертификати (STC) за модифициране на граждански самолети и над 500 изпълнени конверсии. Чрез конвертирането на самолетите се удължава не само жизнения цикъл на летателната машина, но и финансовата и бизнес стойност на материалния актив.
Към момента AEI изпълнява пътнически-към-карго конверсии на Боинг 737-800, 737-400, 737-300, MD-80 и Bombardier/Mitsubishi CRJ-200.
През ноември AEI и Cargo Air подписаха договор за конверсия на още два самолета Боинг 737 от следващото поколение -800. Работата по първия от тях започва още през януари 2021.
снимка над публикацията © Антон Василев