Проблеми с двигател на B737 MAX на Air Canada

178 прочитания

Боинг 737 МАХ-8 на Air Canada, изпълняващ полет за пребазиране на 22 декември без пътници на борда е претърпял отказ на двигател във въздуха. Самолетът е бил на дългосрочно съхранение в Марана Пинал, Аризона, САЩ, откъдето е излетял за Монреал, Канада, само с 3-членен екипаж на борда.

Малко след излитането екипажът получава индикация за ниско налягане в левия двигател /номер 1/. След първоначална консултация между членовете на екипажа и инженерната поддръжка на авиокомпанията е взето решение за продължаване на полета към Монреал, преди да се получи нова индикация за баланса на горивото, след което екипажът решава да изключи напълно левия двигател.

Малко след това екипажът обявява PAN PAN /съобщение за аварийна ситуация на борда/ и се отклонява към резервно летище в Тъксън, Аризона, където се приземява безпроблемно, съобщава Aviation Herald.

Маршрутът на полета на този 737 МАХ с регистрация C-FSNQ /на снимката горе/

Според по-детайлното описание на случая повредата реално не е в самия двигател, а в системата на левия двигател, което реално позволява продължаване на работата му. След получаването на втората индикация за дисбаланс на горивото обаче, екипажът подозира теч на гориво и решава да избере по-безопасното решение, според QRH-а /инструкциите за бърза реакция при повреди на борда/ и спира мотора. Реално няма повреден двигател, но подозрения /непотвърдени/ за теч на гориво, коментира Aviation Herald.

Боинг 737 МАХ не лети от март миналата година и всички самолети от типа бяха на дългосрочно съхранение почти година, което изисква специални процедури по „размразяването“ им за връщане към търговски операции.

Свързани теми

Предишна публикация
И шефът на Луфтханза очаква тестове и ваксинации преди интерконтинентални полети
Следваща публикация
B737 на Якутия Еърлайнс излезе от пистата в Москва
178 прочитания

Най-четеното през седмицата

Прочетете още

Меню