Alitalia, държавният национален превозвач на страната, който беше купен от фонда NEWCO, обяви драстични съкращения на служители, флот и маршрути в мрежата си. Ще бъдат засегнати много от междуконтиненталните и европейските линии, както и голяма част от останалите активи на авиокомпанията.
От много дълги маршрути преди кризата ще останат само пет. Броят на служителите ще бъде намелен почти наполовина до около 5 000 души.
Всичко това е записано в новия индустриален план на компанията, която има и ново корпоративно име – Italia Transporti Aereo Spa. В него е записано също, че след кризата компанията трябва да търси партньорство с някоя от следните авиационни групи: Луфтханза или триадата Делта, Еър Франс, KLM.
„Новата Алиталия“ ще стартира официално през април 2021 със само 51 самолета, или половината от досегашния флот. В плана е записано, че в него ще влизат:
- 5 броя Ембраер Е-190
- 40 Еърбъс А319/320
- 5 Боинг 777-200ER
- 1 Боинг 777-300ER
В индустриалния план обаче се предвижда и достатъчно гъвкавост, като целта е до 2026 флотът отново да се удвои до над 100 самолета.
От интерконтиненталните линии ще останат само тези до Ню Йорк, Лос Анджелис, Сао Пауло, Буенос Айрес и Токио. Те са и единствените печеливши от последните 5 години. Всички други маршрути извън Европа ще бъдат преразгледани отново в началото на лятото.
Отделно Алиталия ще намали поне наполовина и честотите на полетите по европейските дестинации, като много от тях няма да се изпълняват въобще през зимния сезон.
Фондът NEWCO беше създаден в последната минута от италианското правителство, преди Алиталия да банкрутира за пореден път след провала на опитите за продажбата й на стратегически инвеститор, за които Европейската комисия беше поставила краен срок 1 май 2020. С това решение Рим практически национализира превозвача и ще се опита да го развие като изцяло държавна компания, преди да опита отново да го приватизира.