Инженерите на Еърбъс са измислили нов тип концептуални двигатели за бъдещите самолети от програмата ZEROe за летящи машини задвижвани от водородно гориво. Те представляват нещо, като „капсули“ монтирани под крилото на самолета и са една от потенциалните конфигурации обсъждани от европейския консорциум, в рамките на програмата за дизайн и разработка на бъдещите системи за задвижване с нулеви емисии.
Разработките предвиждат представянето на няколко различни дизайна за двигатели с водородни горивни клетки, от които компанията да избере най-подходащата технология за бъдещото си семейство енергийно ефективни самолети.
„Капсулната конфигурация е реално дистрибутирана система, която разчита на шест отделни и независими силови установки, които осигуряват задвижването на самолета.
Матийо Томас, Главен системен архитект на програмата ZEROe
Водородните клетки изискват съвсем различен дизайнерски подход и архитектура, което води и до коренно различен и иновативен подход от страна на инженерите.“
По-малките експериментални водородни самолети с до 20 места могат да разчитат на традиционна конфигурация на крилото с два пропелера. По-големия капацитет от пътници и товари и по-дългият обсег обаче изискват различен подход, твърдят от Еърбъс. Така капсулната конфигурация с повече на брой двигатели е едно от потенциалните решения за задвижване на по-големи и енергоемки машини.
Според Еърбъс, двигателните капсули позволяват безпроблемно демонтиране и замяна за рекордно кратко време, като биха улеснили значително поддръжката и ремонтите на такъв тип самолет.