Успешен първи полет изпълни новият модел на иначе старата руска разработка Ил-114. Той е от серията -300 и е изпълнил над двучасов първи изпитателен полет в района на летище Жуковский край Москва, съобщава държавната компания Ростек.
Самолетът е оборудван с двигатели от ново поколение Климов 117-СТ1, като са били изпитани освен полетните характеристики на самолета и различните режими на новите турбореактивни двигатели.
Според шефа на Ростек Сергей Шемезов, новият самолет трябва да получи сертификат за летателна годност до края на 2022-а и да влезе в търговска употреба през 2023.
Според Ростек, самолетът може да каца на къси и необработени полоси, което го прави идеален за обслужване на труднодостъпните райони в северна и централна Русия. Това го прави интересно предложение за редица вътрешни авиокомпании, като стартов клиент е превозвачът Polar Airlines от Якутск.
Според производителя, предстои разработката и на поредица от специални версии на самолета, включително патрулна, медицинска и изследователска.
Ил-114-300 е продължител на семейството Ил-114, което полита още в средата на 80-те години, като на свой наследник на легендарните Ил-14 и Ан-24. Производството обаче е спряно през 2012 след само 54 произведени самолета, с надеждата да бъде възстановено в бъдеще с нова и модернизирана версия.
Първият прототип на серия -300 всъщност използва недовършена конструкция на самолет, чието производство е стартирано през 1994-а. Следващият прототип обаче ще е чисто нов.
Производствената версия трябва да има круизна скорост от 500 км/ч, обсег от 5000 км и таван на полета от 7600 метра, с възможност да превозва до 76 пътници.