След провала на сделката по придобиване на пътническото подразделение на бразилската Ембраер от Боинг по-рано тази година, производителят се готови да брани независимостта си, въпреки че ще продължи да търси стратегически пратньорства, съобщава Airline Business.
На 2 декември, по време на представянето на пазарните прогнози на компанията за 2021 и следващото десетилетие, Главният изпълнителен директор Арян Мейер заяви, че „пътническата авиация вече не се продава.“
Пътническото подразделение вече не е на витрината за продажба и завършва обратната му интеграция в Ебраер
Арян Мейер, CEO Embraer, 2 декември 2020
Сделката с Боинг се провали в последната минута през април, когато американския производител се оттегли, поради лавинообразния ефект от приземяването на Б737 Макс и пандемията върху финансовия му баланс. Боинг трябваше да плати $4.2 милиарда за 80% от пътническото подразделение на Ембраер, като бразилската компания беше инвестирала над $120 милиона в трансформацията, преди сделката да се провали.
Малко след това Ембраер напуска предишния шеф Джон Слатъри, който беше заменен от тогавашния ръководител на пътническото подразделение Мейер. Неговата визия за бъдещето е доста по-различна, като предвижда засилване на позициите на Ембраер на пазара, като независим играч, но и сключването на дългосрочни стратегически партньорства с други компании от бранша.
По време на представянето на прогнозите на 2 декември, Мейер обяви още една новина – най-малкият от новото семейство E2-Jets, E-175-E2 остава на дневен ред и ще влезе в серийно производство преди края на 2021 година. Търговските операции с него се очакват в началото на 2023, заради стагнацията на пазара, предизвикана от пандемията от Ковид-19.