Британският производител съобщи, че кризата в резултат на пандемията може да предостави възможност за критични нови технологии и да го върне на пазара на тяснофюзелажни самолети.
Rolls-Royce е специалист в двигателите за широкофюзелажни самолети, които най-силно бяха засегнати от приземяването на световния флот заради затворените граници в пандемията от Covid-19.
Спадът отваря възможност за Rolls-Royce, преди закъсалите авиокомпании да са готови да инвестират в радикални промени като водородно захранване, съобщи Блумбърг, цитирайки интервю за Саймън Бър, главен директор по технологиите.
„Днес не се изключваме от никоя част от пазара, защото развитието на ситуацията през 2020г. може да се окаже доста вълнуващо“, каза Бър.
Компанията е в контакт с Airbus и не изключва да участва в проекта за водороден самолет на европейския производител, каза още Бър.
В момента Rolls-Royce разработва двигателите UltraFan, които планира да наследят семейството на Trent, с което компанията стана глобална сила.
Trent обаче се използват само при широкофюзелажни самолети, а UltraFan ще бъде подходящ за широк спектър модели., включително евентуално новия проект на Boeing за наследник на 737 МАХ в сегмента за средни разстояния.
Тестовете на UltraFan са планирани за 2021г. и целта е влизане в експлоатация към края на десетилетието, вместо през 2025г, каквито бяха първоначалните намерения, заради пандемията, каза Бър.