Френските власти обвързват нуждата от подкрепа за авиокомпаниите с повече интеграция в групата. Хага обаче смята автономията на превозвача за свещена.
Рекапитализацията на Air France-KLM, която трябва да започне поетапно през 2021 година може да засили френското влияние в съюза, съобщава Les Echos. Това поне е целта на Париж, въпреки риска да предизвика спор с част от служителите на KLM и нидерландските власти, които настояват за независим национален превозвач.
Говорителят на френското правителство Габриел Атал бе запитан миналата седмица за плановете на двете авиокомпании да си осигурят още 7,1 милиарда щатски долара от акционерите в лицето на двете правителства и от други инвеститори. Атал каза, че при нужда Франция ще продължи да оказва подкрепа, съобщи Ройтерс.
Компанията получи вече 10,4 милиарда евро държавна помощ от Франция и Нидерландия през 2020г., но има нужда от още за оцеляването си.
„Държавата винаги силно е подкрепяла Air France от началото на кризата“, каза Атал и добави, че преговорите с правителството продължават.
Air France се опитва да компенсира слабия трафик с вътрешни полети
Air France утрои капацитета по вътрешни полети във Франция за празниците в края на годината в сравнение с тези по време на ограничителните мерки през ноември, съобщи авиокомпанията.
Увеличението на полетите засяга връзките от Париж до регионите и между тях като Бордо-Марсилия, Бордо-Ница, Лил-Тулуза, Страсбург-Тулуза и др. и откриването на нови като Страсбург-Марсилия, Брест-Тулон, Кан-Ница и др.
Air France открива 13 сезонни вътрешни полета от 18 декември до 3 януари. Пътниците могат да летят гъвкаво с възможност за анулация без допълнително плащане при всякакви обстоятелства.