Ако тестовите полети показват, че Boeing е поправил забележките след трагичните катастрофи преди 2г, европейският регулатор може да върне сертификата за летателна годност на 737 MAX, съобщи в интервю за френското издание La Tribune директорът Патрик Ки.
След като американската авиационна агенция FAA разреши на 18 ноември 2020г. на МАХ да лети отново, небето се прочиства и над Европа за най-икономичния модел регионален джет в света.
„Държахме да направим напълно независим анализ на сигурността на този самолет и си направихме собствени измервания, проверки и тестове. Всички данни показват, че наистина Boeing 737 MAX може да бъде върнат в операции, защото самолетът е сигурен. Вероятно EASA ще вземе решение, кото ще ни позволи да го върнем през януари“, каза шефът на EASA Патрик Ки на форума Paris Air.
Ки каза още, че европейската агенция не е водещата в сертифицирането, но реши оттук нататък по отношение на критичните системи по сигурност да преразглежда и анализира по независим път всичко около този самолет.
MAX бе приземен преди около 20 месеца след като при две катастрофи в разстояние на пет месеца загинаха 346 души. Boeing оцени щетите от кризата с МАХ на 20 милиарда щатски долара – 11,3 милиарда преки и косвени щети, свързани със спиране на производството му и 8,6 милиарда долара обезщетения за авиокомпаниите.