Авиокомпаниите от САЩ първи ще полетят отново с МАХ след разрешението, което FAA издаде на 18 ноември 2020г. и EASA може да издаде скоро разрешение и за ЕС, съобщи ББС.
American Airlines потвърди, че започва полети от 29 декември между Маями и Ню Йорк, съобщи American на служителите си.
Пътниците ще могат да се информират дали пътуват с МАХ, за да променят полета си, ако желаят.
През декември авиокомпанията започва изпитания на МАХ.
Най-големият оператор на този модел на Boeing, Southwest Airlines каза, че мениджърите ще летят първи, а редовните полети с МАХ са планирани едва за второто тримесечие на 2021г.
Southwest също ще предлага възможност за смяна на полета, ако пътниците не желаят още да летят с МАХ.
Alaska Air Group ще получи първия си МАХ 9 през януари. Пилотите на авиокомпанията ще минат 8 часа на тренажор и 19000 мили и 50 часа със самолета, преди да започнат редовни полети през март.
Говорител на британската Агенция за гражданска авиация каза, че EASA ще решава за Великобритания, както и за ЕС въпроса за ресертификацията, съобщи ББС.
„Продължаваме да работим в тясно сътрудничество с EASA по всички въпроси около МАХ и чакаме решението й“
Директорът на американския регулатор каза, че FAA работи с представителите на Европа, Канада и Бразилия и очаква „до дни“ подновяване на сертификата за летателна годност и за тези региони. Възможно е за Китай решението да се забави повече.