Лоукост авиокомпанията превози 6,5 милиона души, 70,1% по-малко за шестте месеца до септември в сравнение с 22,1 милиона миналата година.
Унгарската авиокомпания обаче изпреварва много други превозвачи, като поддържа за същия период 72% от капацитета си.
Продажбите й се понижиха до 471 евро за периода, или 71,8% спад.
Въпреки това остава със силна ликвидност от 1,6 милиарда евро кеш, благодарение на свитите с 43% оперативни разходи.
Wizzair представи резултатите си в деня, в който Великобритания влезе в локдаун, с който забранява международните полети от 5 ноември до 5 декември 2020г. – пореден удар за авиоиндустрията.
Директорът Йозеф Варади каза, че забраната е предизвикателство за авиокомпаниите, но Wizzair има възможност за възстановяване.
Тази година компанията пусна 260 нови маршрута и навлезе на пазарите на вътрешни полети в Италия и Норвегия, получи лиценз в ОАЕ и добави нови 11 Airbus A320.
Wizzair обяви нови 13 бази с 29 базирани самолета в:
- Донкастър, Великобритания: 2 базирани самолета и 13 нови маршрута;
- Лондон Гетуик, Великобритания: 1 базиран самолет и 4 нови маршрута;
- Катания, Италия: 2 базирани самолета и 5 нови маршрута;
- Милано Малпенса, Италия: 5 базирани самолета и 29 нови маршрута;
- Ларнака, Кипър: 3 базирани самолета и 16 нови маршрута;
- Лвов, Украйна: 1 базиран самолет и 10 нови маршрута;
- Тирана, Албания: 3 базирани самолета и 15 нови маршрута;
- Бъкъу, Румъния: 2 базирани самолета и 12 нови маршрута;
- Дортмунд, Германия: 3 базирани самолета и 20 нови маршрута;
- Санкт Петербург, Русия: 2 базирани самолета и 10 нови маршрута;
- Осло, Норвегия: 2 базирани самолета и 3 нови маршрута;
- Трондхейм, Норвегия: 2 базирани самолета и 7 нови маршрута;
- Бари, Италия: 1 базиран самолет и 3 нови маршрута.
Ако сегашните ограничения останат и през зимата, вярваме, че щетите ще са минимални, каза Варади. Дори и в най-лошия случай очаква да запази „значителна ликвидност” за този период заради силния баланс и ниските разходи до 70 милиона евро месечно при пълно приземяване на флота.
Най-лошият сценарий предвижда приземяване на всички самолети през втората половина на финансовата година до 31 март 221г., следвано от операции с намален капацитет.