Летища печелят от паркирани самолети

63 прочитания

Испанското летище Сиудад Реал, на 220 км от Мадрид се превърна в хъб за паркирани самолети с капацитет от 300 и обяви плановете си за реновация.

Летището не беше от най-посещаваните и преди пандемията, с изключение на хора с интерес към околните имоти.

От началото на пандемията през февруари обаче започна да регистрира все повече запитвания за приемане на самолети.

От 2016 летището е собственост на CR International.

Компанията паркира на пистата 80 самолета и готви разширение, за да приеме още, защото твърди, че хъбът е печеливш.

Летище Теруел, на 275 км от Мадрид също обяви 25% ръст на приходите тази година, водени от таксите за паркинг и съхранение на самолети.

Подобни сигнали дават и летището на Алис Спрингс в Австралия, където са приели около 300 самолета и като основен хъб за приземени машини в Азия, готвят разширение на капацитета.

По данни на Cirium над 8100 самолета по света са приземени, 31% от глобалния флот.

Когато CRIA, както е известна CR International поднови операции през септември 2019г, планът й беше да привлича карго полети, самолети за ремонт и частни джетове и започна да строи хангарите преди пандемията.

През 2021г очаква логистиката и MRO да й носят до 90% от приходите. В момента 80% от тях са от паркинг такси.

Испанските летища записаха най-слабия си летен сезон тази година заради последиците от пандемията и ограниченията за пътуване до Испания.

Юроконтрол понижи прогнозата си за ръст на трафика до февруари. Графика: Eurocontrol.

Броят на пътниците, преминали през летищата на Испания от юли до септември намалят със 75%, едва 21,4 милиона спрямо същия период на 2019г, по данни на летищните власти от Aena.

Тревожен е и фактът, че тенденцията е към понижение заради въведените локдауни в много европейски страни – Великобритания, Австрия, Франция – до декември. Самата Испания обяви максимално ниво на тревога за региона на Мадрид, за да ограничи разпространението на инфекциите. Девет градове, включително и столицата бяха поставени под регионален локдаун, който забранява движението на над 5 милиона души.

Най-голямото испанско летище в Испания, Мадрид Адолфо Суарес успя да привлече най-много пътници – 985000 през септември, което отново е спад от 82% спрямо година по-рано.

Летището с най-голям брой пристигащи пътници е Барселона-Ел Прат с 844414, което е спад от 83% и Палма де Майорка с 513086 пътници и спад от 86,4%. Следват Малага-Коста дел Сол с 366000 пътници, Гран Канария с 295000 пътници и Ибиса с 275000 пътници. Канарските острови записаха най-слаб спад – минус 46,3% и 277 000 пътними.

Свързани теми

Предишна публикация
Летище София ще се опита да стимулира трафика с отстъпки от таксите си
Следваща публикация
Поредно удължаване на концесията на летище Пловдив
63 прочитания

Най-четеното през седмицата

Прочетете още

EASA може да одобри MAX през януари

Ако тестовите полети показват, че Boeing е поправил забележките след трагичните катастрофи преди 2г, европейският…
Меню