Бразилският производител показа как ще изглежда новия самолет, който обяви на виртуалното изложение във Фарнбъро през юли. Графиката се появи за пръв път в туитър на 29 октомври 2020 г.
Вицепрезидентът на Embraer Родриго Силва е Суза обяви в подкаст на AirFinance, че компанията продължава да проучва потенциалния нов турбовитлов самолет и каза, че търси бизнес партньори, а не само доставчици.
Двумоторният самолет прилича силно на най-малкия член на семейството на E-Jet – Е-175. Машината е долноплощник с тубовитлови двигатели поставени върху крилото. Анализаторите отдавна го наричат условно Е3.
На рисунката се виждат 21 прозорци, което предизвика спекулации, че местата на борда ще са 75-90.
През януари бившият търговски директор на Embraer Джон Слатъри каза пред FlightGlobal, че компанията проучва от две години потенциален нов турбовитлов самолет и че ще продължи с работата си по него, ако компанията му влезе в джойнтвенчър с Boeing. Това, обаче пропадна.
Конкурентите на модела са ATR и De Havilland Canada, но те работят с доста по-стар дизайн.
Embraer проби на сериозния цивилен пазар най-вече заради турбовитловия модел EMB 120 Brasilia, но неговото производство спря преди почти 20 години. Оттогава компанията на няколко пъти е обявявала, че има намерение да се върне към производството на турбовитлови регионални самолети, но това така и не е ставало.
Embraer достави общо 28 самолета през третото тримесечие на 2020г., от които 7 граждански и 12 бизнес джетове.
Към 30 септември компанията има поръчки за $15,1 млрд.
Производителят добави трима нови клиенти за семейството на E-Jet– след дебюта си в Мианмар, включи италианска и австралийска авиокомпания.
Mianmar Airways International добави първите си четири E1190LR с обхват 3860км към своите пет А319 и А320.
Италианската EGO Airways, която все още не е получила сертификата си, но планира полети от Милано Малпенса до Верона, Венеция и Флоренция, взе на лизинг един E190AR от германската WDL.
Третия, най-известен клиент е Alliance Airlines от Австралия, който преди месеци купи 14 самолета, първият от които прие тази седмица. Авиокомпанията е специалист в корпоративните чартърни полети и има най-големия флот от Fokker 100 в света.
През юни търговският директор Джон Слатъри бе избран да оглави GE Aviation и зае поста от септември.