Най-голямата японска авиокомпания съобщи, че е подписала предварителен договор за доставки на т.нар. устойчиво авиационно гориво от рафинерия в Сингапур на финландската Neste Oyj.
Горивото е произведено от отработени растителни и животински масла и ще добави нови разходи в период на криза.
ANA получи първата доставка от 6 милиона литра на летище Ханеда.
Авиокомпанията обаче не може да пренебрегне ориентацията към биогорива, „Ефекта Грета”, както и обявения от премиера на Япония на 26 октомври план за постигане на въглеродна неутралност до 2050г.
Трудност при преминаването на устойчиви авиационни горива /SAF/ са по-високите цени /4,7 пъти повече в Северна Европа/ и особено недостатъчното производство.
Само 40 милиона литра такова гориво ще бъде произведено през 2020г – 0,015% от общия обем самолетно гориво, по данни на IATA.
Над 40 авиокомпании договарят в момента обеми за около 6 милиарда литра. Търсенето в Азия остава най-слабо по данни на IATA.