Италианската компания TECNAM Aircraft обяви, че е получила първичен сертификат за летателна годност за своя дизелов P2010 TDI едномоторен бутален самолет, с двигател Continental CD-170.
Документът последва сертификацията на двигателя CD-170 няколко месеца по-рано, с което се открива пътя към попълването на флотата на Tecnam с още един тип самолет. P2010 вече е сертифициран с два други мотора – 180 и 215 конски сили, съответно работещи с Mogas и Avgas гориво.
P2010 има хибридна конструкция с изцяло композитен фюзелаж и метално крило и стабилизатор. Дизеловият мотор е със 170 конски сили и предлага допълнителна икономия на гориво от само 4.5 галона на час при 55% мощност и 7 галона на час при 75% мощност. При номални операции самолетът може да поддържа круизна височина от 8000 фута и максимална от 18 000 фута.
Работата на двигателя се управлява от компютризирана FADEC система, също както останалите над 6000 произведени дизелови мотора от Continental до момента. Според Tecnam, „дизайнът на самолета е направен така, че да осигури допълнителен комфорт, ниски нива на шум и минимални вибрации в самолета, който предоставя и допълнителни възможности за луксозно оборудване, като кожени и електрически седалки, напълно стъклена кабина, оборудвана с авионика Garmin GEC-700 или GTS-800, с пълен автопилот и TCAS система за избягване на сблъсък във въздуха.“