Промените в Boeing 737 MAX бяха одобрени от европейския регулатор EASA, който обяви, че самолетът е достатъчно безопасен, за да се върне в региона преди края на 2020г.
След проведените през септември тестови полети, EASA се очаква да издаде документ за годност за летене, каза директорът на агенцията Патрик Ки в интервю за Блумбърг.
„Анализът ни показва, че е безопасен и постигнатото нивото на безопасност е достатъчно високо за нас”, каза Ки и в коментар за FT.
Въпросът е колко пътници ще се качат на борда.
Пандемията доведе до колапс на пътническия въздушен транспорт заради хаоса от национални регулации, липсата на координация на регионално ниво и напредването на коронавируса след края на лятото.
Boeing има 450 готови за доставка самолети. Според анализаторите ще са нужни над 18 месеца, за да бъдат изпратени на клиентите.
В интервюто си Ки каза още, че очаква новата версия на MAX да включва т.нар синтетичен сензор, който ще бъде разработен до 20-24 месеца. Софтуерното решение ще се изисква на борда на по-големия MAX10 преди премиерата му, която е предвидена за 2022г., но ще бъде поставено и на другите модели от серията.
MAX бе приземен бе приземен през март 2019г след две катастрофи със стотици жертви. Оттогава Boeing работи с регулаторите, за да изпълни изискванията им за безопасност.
EASA казва, че е доволна със сегашния хардуер на MCAS, но поиска допълнителния сензор, за да стане самолетът по-сигурен.
Европа одобри MAXЕвропейската агенция е първият глобален регулатор, който подкрепя връщането на боинга.