Boeing с леко по-мрачна прогноза за авиационния пазар в следващите 20 години

21 прочитания

Boeing излезе с традиционната си прогноза за авиационния пазар в следващите 20 години, като компанията предвижда леко забавяне на растежа и около 2% по-малко продажби на новопроизведени самолети.

Според Boeing в следващите 20 години ще бъдат продадени 43 110 пътнически и карго машини. Миналогодишната прогноза до 2039 г. говореше за доставка на 44 040 самолета или 2,1% повече.

От въпросните 43 110 самолета, 18 350 или 43% ще бъдат доставени в следващите 10 години. Стойността им ще е около $8,5 трилиона, което също е лек спад спрямо миналогодишната прогноза за продажби в рамките на $8,7 за следващото десетилетие.

Най-големият пазарен сегмент ще останат тяснофюзелажните самолети, като до 2039 г. ще бъдат продадени 32 270 машини от този тип или общо 75% от общото количество. След тях са широкофюзелажните самолети със 7480 самолета, регионалните самолети с 2430 и карго машините с 930 бройки.

На фона на прогнозата от 2019 г., Boeing предвижда продажбата на 150 по-малко тяснофюзелажни самолета, но за сметка на това се очаква продажбата на 190 повече регионални машини. Срив с почти 10% обаче има при широкофюзелажните. Според компанията, това ще е най-видимият ефект от пандемията от COVID-19.

В началото на 2040 г. Boeing очаква по света да се експлоатират 48 400 пътнически и карго самолети. Това е спад с 4,5% на фона на миналогодишната прогноза, която говореше за 50 660 машини в началото на 2039 г.

Boeing казва, че в началото на годината, по време на най-тежкия етап от пандемията, около 60% от наличните пътнически самолети са били извадени от употреба, но през лятото не малка част от машините са върнати в употреба, като към септември 2020 г. около 71% от наличния пътнически флот лети – 73% от тяснофюзелажните, 59% от широкофюзелажните и практически всички карго машини.

Най-големият пазар в следващите 20 години ще е Азиатско-тихоокеанският, където се чака доставката на 17 485 самолета, следван от Северноамериканският с 8995 самолета, плътно след него е Европейският пазар с 8810 машини. Останалите пазари са далеч назад – 2945 самолета ще идат на Близкоизточният пазар, 2610 на пазара в Латинска Америка и 1250 машини ще бъдат продадени в Русия и Средна Азия.

Като цяло, от Boeing са оптимисти, че авиационният пазар ще се възстанови и ще достигне предкризистните нива на растеж към средата на десетилетието и възходящият тренд ще продължи в дългосрочен план.

Свързани теми

Предишна публикация
Показаха демонстратор на свръхзвуков пътнически самолет
Следваща публикация
Boeing прехвърля цялото производство на 787 в Южна Каролина
21 прочитания

Най-четеното през седмицата

Прочетете още

Emirates поръча по-малко боинги

Emirates ограничи ангажимента си да напазарува широкофюзелажни самолети за милиарди долари от Boeing. Най-голямата авиокомпания…

Embraer финализира сделката с Boeing

Бразилската Embraer финализира условията на сделката за продажба на 80% от подразделението си за производство…
Меню