Европейският самолетостроителен консорциум приключи сглобяването на фюзелажа на последния Airbus A380 от серийното производство на модела. Това е краят на една историческа епоха в гражданската авиация, която продължи само 15 години след първия полет на този уникален самолет.
Затихването на производството не е изненада и знаем за него от над година и половина, когато компанията обяви прекратяването на програмата до 2021-а. Фюзелажът за последния самолет от фамилията беше доставен на части и със специални церемонии навсякъде, където преминава маршрута на доставката до завода в Тулуза.
Официално този самолет ще слезе от поточната линия най-рано в края на ноември, с което и официално ще бъде закрита Станция 40, където се произвеждаше двуетажния гигант. Той ще има сериен номер 272 и е един от последните 9 недоставени машини от този тип. Осем от тях са за Emirates – най-големия оператор на суперджъмбото в света и един за японската ANA – третата от нейните хавайски костенурки. Този самолет е готов отдавна, но японците отложиха доставката заради пандемията.
Към момента над 80% от световния А380 флот остава на земята, заради кризата и срива на търсенето. Някои от операторите, като Eър Франс и Луфтханза обявиха, че се отказват от самолетите си от този тип, заради слабите им икономически резултати. Пет от произведените машини са вече предадени за скрап и резервни части, а останалите ще очакват по-добри авиационни времена паркирани някъде в пустинята.