Достоверни източници съобщават, че Lufthansa предприема още по-сериозни съкращения на флота от първоначално планираните. Според служители, пожелали да останат анонимни, се обмисля пенсионирането на всички Airbus A380, всички Boeing 747-400 и още повече от първоначално планирания брой А340.
Според Bloomberg това би означавало, че са възможни и допълнителни съкращения на работни места към вече публично обявените над 22 000.
Първоначално от групата съобщиха, че най-голямата й авиокомпания ще се раздели със 100 самолета, но по всичко личи че броят им ще нарасне.
В края на юни стана ясно, че Луфтханза ще се раздели с общо 8 А380, 43 А340 и 27 В747, които до този момент така или иначе бяха паркирани дългосрочно. Това означава, че за много от тези самолети последните пътнически полети в авиокомпанията вече са били изпълнени преди приземяването в средата на март.
Ако слуховете се окажат верни, то Lufthansa ще се нареди до Air France, която вече пенсионира всичките си 10 А380.
Междувременно стана ясно, че и друг от големите оператори на суперджъмбото – British Airways, вече официално възнамерява да се раздели с 4 от самолетите си от този тип. Към момента цялата флота от А380 на британската авиокомпания e на дългосрочно съхранение на летище Шатру във Франция. Според информацията, потвърдена от Гардиън, четирите самолета ще бъдат продадени или изпратени за скрап. Вестникът допълва обаче, че ако кризата продължи по-дълго от очакваното авиокомпанията има готовност да се откаже от всичките си самолети от този тип.
Така броят на пенсионираните или бракувани А380 от началото на пандемията вече надхвърля 30 самолета, сред които има и такива на Qantas, Singapore Airlines, а от скоро и Emirates.