8000 джъмбо нужни за доставките на ваксината

9 прочитания

Транспортът на товари по въздуха има важна роля в разпространението на ваксини в обичайни обстоятелства заради температурните и времеви изисквания. В сегашната обстановка това ще бъде мисията на века, съобщи IATA.

Асоциацията на авиокомпаниите призова правителствата да облекчат сътрудничеството в областта на логистичните вериги и гранични процедури.

Ваксините трябва да бъдат транспортирани според международните регулаторни изисквания при контролирана температура и без забавяне при много неизвестни за планирането на операцията – брой дози, температурни изисквания, локации на производителите и др.

IATA започна да планира доставките на ваксина

IATA смята, че ще е необходимо:

  • Въвеждане на бързи процедури за издаване на разрешения за прелитане и кацане за самолетите, возещи ваксини.
  • Изключване на екипажите от изискванията за карантина с цел поддържане на веригите за доставка.
  • Поддържане на временни права за операциите по превоз на ваксини, когато има ограничения.
  • Премахване на ограниченията за полети през нощта.
  • Даване на приоритет при пристигане на жизненоважните доставки.
  • Да се обмисли премахване на митата за облекчаване на доставките.

IATA предупреждава, че сериозно препятствие ще бъде сегашния намален карго капацитет в света.

Глобалната мрежа от маршрути вече показва недостиг на самолети заради намаляване на операциите на авиокомпаниите по време на пандемията спрямо общо 24000 глобални междулетищни двойки отпреди коронавируса.

„Целият свят очаква с нетърпение безопасна ваксина против Covid. Водещата агенция за доставките в най-голямата и бърза операция в историята досега ще бъде UNICEF и ролята на авиокомпаниите и международните транспортни компании ще е критична за изпълнението й”, каза директорът на Уницеф Хенриета Фор.

Доставката на една доза за 7,8 милиарда души в света ще изисква 8000 карго самолета Boeing 747, каза директорът на IATA Александър де Жуниак. Дори и половината от ваксините да бъдат транспортирани по суша, това ще бъде най-голямото транспортно предизвикателство в историята.

Свързани теми

Предишна публикация
Lufthansa и British обмислят пенсиониране на A380
Следваща публикация
Китай отмени авиосалона
9 прочитания

Най-четеното през седмицата

Прочетете още

Уили Уолш се оттегля от IAG

Един от ветераните на авиоиндустрията, създал групата IAG, включваща British Airways, Iberia, Vueling и др,…
Меню