Американската United Airlines официално потвърди на 29 август, че ще съкрати 2850 пилотски позиции, заради пандемията.
Това ще е най-масовата оптимизация на работни места в 94-годишната история на компанията при това в момент, когато американските авиокомпании тръгнаха устойчиво по пътя на възстановяването, но все още им предстои взимането на трудни решения, за да оцелеят.
Няколко дни по-рано и American Airlines обяви, че ще съкрати 19 000 работни места, от които поне 2000 пилоти. Очаква се подобен ход да предприеме и Delta в следващите дни или седмици, който ще засегне най-малко 1600 пилоти. За United това означава намаляване на летателния състав с поне 20%.
Пилотския съюз на Юнайтед определени решението, като „трагично“ и допълни, че другите авиокомпании поне са предложили схема за доброволно освобождаване.
Според вицепрезидента на Юнайтед и директор на летателните операции Брайън Куигли съкращенията имат за цел да запазят дълготрайната ликвидност на компанията и да я задържат в играта.
Преговорите с профсъюзите се проточиха и доведоха до ожесточена полемика, докато изкачваха окончателното решение на американското правителство относно отпускането на финансова помощ за американския авиационен сектор, която се оказа недостатъчна.