Европейската агенция за авиационна безопасност /EASA/ и Канадската авиационна администрация планират да стартират паралелно полети по ревалидацията на моделното семейство Boeing 737 MAX през седмицата започваща на 7 септември.
Полетните изпитания ще се осъществяват от Ванкувър, Канада и ще се провеждат успоредно.
EASA съобщи още, че ще започне тестове на симулатор на летище Гетуик край Лондон на 1 септември. Агенцията ще участва и в Съвместната комисия за евалуация, която също ще се събере на летище Гетуик на 14 септември. В нея участват представители на регулаторните агенции на САЩ, Канада, Европейския съюз и държави от Близкия изток и Азия.
Междувременно Transport Canada обяви, че стартира ресертификационните тестове още на 28 авугст с полет от Сиатъл. Поради ограниченията наложени от пандемията обаче, тези полети ще излитат от Ванкувър на канадска територия.
ЕАСА също се оплака, че изпитателната програма се забява заради пандемичните ограничения, но агенцията има добрата воля да приключи програмата по най-бързия възможен начин, за да върне самолетите в небето.
Според сайта ainonline европейските и канадските експерти ще използват и данните, получени от тестовете на американската Федерална авиационна администрация, която проведе изпитанията през втората половина на юли.
По време на тези тестови полети се случи и нещо любопитно – във всички официални съобщения по темата Боинг използваше моделния индекс Boeing 737-8, когато ставаше въпрос за тестовия самолет, а не Boeing 737 MAX 8, както правеше преди. Това доведе до основателни спекулации, че компанията възнамерява официално да промени имената на цялото семейство, заради кризата с двете катастрофи в Индонезия и Етиопия.