Катарската авиокомпания понася последици от платените компенсации на над 600 хиляди души, каза в изявление президентът на Qatar Акбар Ал Бакър. Според него обаче компанията е в добро финансово състояние.
От март 2020г са върнати пари при 96% от заявленията.
Авиокомпанията дава три възможности за клиентите си, които не могат да пътуват поради пандемията:
- Да използват билетите до 2г след датата на издаване;
- Да сменят билета си срещу ваучер за бъдещо пътуване, на стойност 110% от първоначалната цена;
- Да сменят билета за мили и 36% от пътниците избират тази опция.
Програмата за лоялност, Privilege Club предложи на 14 август 75% повече мили при купуване, подаряване или трансфер на мили. След това, до 1 септември офертата е за 60% повече мили.
Също на 14 август обяви, че подновява четирите седмични полета до Лисабон.
Авиокомпанията изпрати екипажи и служители от Наземно обслужване да работят в кол центрове в опит да се справи с големия обем онлайн заявки и обаждания на клиенти.
Връщането на пари става при използване на автоматизираната система GDS.
По време на пандемията авиокомпанията не спря да лети със своите 30 боинга 787 и ербъс А350, въпреки че приземи големите А380 като неоправдано скъпи за експлоатация в момента.