Директорът на Boeing Дейвид Калхун очаква възстановяването да се забави до 3-5 години, очерта усилията на компанията за новия самолет и увери, че МАХ ще бъде „още по-сигурен от 737“.
„Искам това, което е добро за авиокомпаниите, затова вярвам, че не е добре да паркират неефективните си самолети. Това ще се отрази на бизнеса ми с услуги. Ще се договорим да го намалим, за да приемем по-младия и свеж флот”, каза шефът на Boeing пред Aviationweek.
„Докато вярвам в пазара на услугите, винаги ще поставям по-ефективния флот над желанието си да поддържам стари самолети. Може да звучи еретично, но не е”, каза Дейвид Калхун в интервю от 20 юли.
Човешкият фактор
Boeing е постигнал „невероятен успех” по възстановяването на МАХ, става ясно още от интервюто. Компанията очаква той да е „още по-сигурен от 737”, заради изключителното внимание по сертифицирането, но очаква да срещне предизвикателства с човешкия фактор.
„Знаем, че популацията на пилотите се промени. Знаем къде продаваме самолети и колко нови са системите за контрол на някои от тези пазари”, каза Калхун.
Възстановяването
Boeing очаква възстановяването да се забави от 3 до 5 години. Директорът на компанията сравни кризата от пандемията със ситуацията след 11 септември 2001г, когато той пое GE Aviation.
„В случая на Boeing може да е три или пет години. Вярвам, че имаме ресурсите и можем да продължим с развойните програми. Имаме портфейл от продукти, които да ни върнат обратно и няма просто да оцелеем, а ще победим”, каза Калхун.
Новият самолет
Boeing не търси отговор на А321, а „по-икономичен самолет с по-високо качество”, каза Калхун. „Ще се отличим в конструкцията /airframe/”, каза той.
Веригите за доставка
Наскоро американският производител събра 25 милиарда щатски долара на фондовата борса и използва държавната програма за запазване на заетостта в САЩ CARES. Това ще бъде достатъчно на компанията, каза Калхун, който не очаква прибягване до нова държавна помощ.
Осигуряването на веригите на доставка са по-големия проблем в момента. „Бих казал, че по-големият проблем в индустрията ни са пречките за доставки и нестабилността на веригите за доставка. Без вируса не бих очаквал тези проблеми ще се решат. Но с вируса имаме възможност да променим производствените линии и веригите си за доставка и да успеем. Смятам, че и двата играча /Boeing и Airbus/ започват по-често да използват думата „стабилност”. Не можете да минете на ново ниво без стабилна платформа”, каза Калхун.
Поръчките на Boeing за юли се стопиха още, след като авиокомпании и лизингодатели се отказаха да получат своите 737 МАХ заради последиците от пандемията. Отказите бяха 60, включително 47, които вече бяха обявени и не включват плановете на Norwegian да откаже останалите 97 в поръчката си.
Заради спада в търсенето на полети, оценено от Moody’s за периода на пандемията на 90%, клиентите отказаха 373 поръчки за МАХ през 2020г.
Avolon Holdings отказа 17 самолета, BOC Aviation – 30 и Aviation Capital Group 5 през юни.
Boeing достави само 10 самолета миналия месец, включително три 787 Dreamliner. Това е подобрение спрямо май, когато предаде само 4 самолета, от които нито един от широкофюзелажния бестселър.