Boeing се разколеба за MRO

16 прочитания

Директорът на Boeing Дейвид Калхун очаква възстановяването да се забави до 3-5 години, очерта усилията на компанията за новия самолет и увери, че МАХ ще бъде „още по-сигурен от 737“.

„Искам това, което е добро за авиокомпаниите, затова вярвам, че не е добре да паркират неефективните си самолети. Това ще се отрази на бизнеса ми с услуги. Ще се договорим да го намалим, за да приемем по-младия и свеж флот”, каза шефът на Boeing пред Aviationweek.

„Докато вярвам в пазара на услугите, винаги ще поставям по-ефективния флот над желанието си да поддържам стари самолети. Може да звучи еретично, но не е”, каза Дейвид Калхун в интервю от 20 юли.

Човешкият фактор

Boeing е постигнал „невероятен успех” по възстановяването на МАХ, става ясно още от интервюто. Компанията очаква той да е „още по-сигурен от 737”, заради изключителното внимание по сертифицирането, но очаква да срещне предизвикателства с човешкия фактор.

„Знаем,  че популацията на пилотите се промени. Знаем къде продаваме самолети и колко нови са системите за контрол на някои от тези пазари”, каза Калхун.

Възстановяването

Boeing очаква възстановяването да се забави от 3 до 5 години. Директорът на компанията сравни кризата от пандемията със ситуацията след 11 септември 2001г, когато той пое GE Aviation.

„В случая на Boeing може да е три или пет години. Вярвам, че имаме ресурсите и можем да продължим с развойните програми. Имаме портфейл от продукти, които да ни върнат обратно и няма просто да оцелеем, а ще победим”, каза Калхун.

Новият самолет

Boeing не търси отговор на А321, а „по-икономичен самолет с по-високо качество”, каза Калхун. „Ще се отличим в конструкцията /airframe/”, каза той.

Веригите за доставка

Наскоро американският производител събра 25 милиарда щатски долара на фондовата борса и използва държавната програма за запазване на заетостта в САЩ CARES. Това ще бъде достатъчно на компанията, каза Калхун, който не очаква прибягване до нова държавна помощ.

Осигуряването на веригите на доставка са по-големия проблем в момента. „Бих казал, че по-големият проблем в индустрията ни са пречките за доставки и нестабилността на веригите за доставка. Без вируса не бих очаквал тези проблеми ще се решат. Но с вируса имаме възможност да променим производствените линии и веригите си за доставка и да успеем. Смятам, че и двата играча /Boeing и Airbus/ започват по-често да използват думата „стабилност”. Не можете да минете на ново ниво без стабилна платформа”, каза Калхун.

Поръчките на Boeing за юли се стопиха още, след като авиокомпании и лизингодатели се отказаха да получат своите 737 МАХ заради последиците от пандемията. Отказите бяха 60, включително 47, които вече бяха обявени и не включват плановете на Norwegian да откаже останалите 97 в поръчката си.

Заради спада в търсенето на полети, оценено от Moody’s за периода на пандемията на 90%, клиентите отказаха 373 поръчки за МАХ през 2020г.

Avolon Holdings отказа 17 самолета, BOC Aviation – 30 и Aviation Capital Group 5 през юни.

Boeing достави само 10 самолета миналия месец, включително три 787 Dreamliner. Това е подобрение спрямо май, когато предаде само 4  самолета, от които нито един от широкофюзелажния бестселър.

Свързани теми

Предишна публикация
Airbus се отказа от субсидията за А350
Следваща публикация
Китайският ARJ-21 полетя за националния превозвач
16 прочитания

Най-четеното през седмицата

Прочетете още

British Airways ще използва B744 до 2024

British Airways планира да пенсионира последния си Boeing 747-400 през февруари 2024 г. Понастоящем авиокомпанията…

EasyJet и Airbus ще работят по е-самолет

Лоукост авиокомпанията и европейският производител подписаха на авиосалона в Дубай меморандум за съвместна работа по…
Меню