Държавата изкупи дела на основния частен акционер Нийлман за 55 милиона евро и вече държи 72,5% от авиокомпанията.
Португалската авиокомпания отново е национализирана след излизането на основния й частен акционер, с което стартира „мъчителен“ план за преструктуриране, съобщи президентът на административния съвет на TAP Мигел Фраскильо по радио Антена 1.
Докато повечето от нейните 10000 служители бяха в частична безработица заради пандемията от коронавирус, около хиляда души на срочни договори вече напускаха, каза Фраскильо.
Правителството в Лисабон обяви на 2 юли вечерта, че е постигнало споразумение, с което държавата да увеличи дела си в TAP от 50% на 72,5% като изкупи половината от този на частния консорциум Atlantic Gateways на Дейвид Нийлман за 55 милиона евро.
Португалецът Умберто Педроса, бивш съдружник на Нийлман и шеф на транспортната група Barraqueiro запазва 22,5% от капитала в авиокомпанията и нейните служителите също запазват 5%.
Американецът, който е основател на JetBlue и бразилската Azul отказа да приеме поисканото от държавата преструктуриране, за да получи TAP 1,2 милиарда евро заем, одобрен от Европейската комисия.
TAP изпитваше финансови проблеми преди края на 2019г. заради своите 800 милиона евро кредит.
Още преди пандемията Нийлман се опитваше да продаде своя дял на Lufthansa.
Само една година след като Португалия придоби 61% от TAP през 2015, правителството продаде 45% от собствеността си през 2016г. на Нийлман и Педроса.