Японският Air Force One отвътре

192 прочитания

В продължение на над три десетилетия двойка Боинг 747-400 превозват японските министър-председатели и императорското семейство по света.

Мисиите са толкова чувствителни, че в Япония не е прието да се показва интериорът на тези самолети. В началото на 2020 обаче, японското правителство получи новите си правителствени самолети от сериите Боинг 777-300 и превърна единият от досегашните японски Air Force One в музей, пише японското издание на Forbes.

Това е държавният кабинет в носовата част на японския Air Force One 747-400

Това е държавният кабинет в носовата част на японския Air Force One 747-400

От разпространените снимки и видео се вижда, че VIP залите на борда са разположени в носовата част на 747-ците, точно под пилотската кабина. Това е зоната, в която обичайно се разполагат първокласните салони и на пътническите самолети от този тип. Техните премиум кабини обаче изглеждат направо претъпкани, в сравнение с японския минимализъм.

Тук имаме само два дивана, две конферентни маси и вероятно най-желаното място във всеки самолет – президентското място 1А, което в случая е въртящо се кресло, разположено пред бюрото на главнокомандващия, на който има само един сателитен телефон.

Дори и на VIP 747-ците всички пътнически места са номерирани, както при гражданските самолети, като са запазени дори и кутиите за съхранение на багаж в тавана.

200605_0088_747_jasdf_rjnk-640 200605_0050_747_jasdf_rjnk-640

Новият музей официално отвори врати на 5 юни на Ishikawa Aviation Plaza, като няма да представя целия самолет, а само части от бизнес салона. Единият от двата самолета е разглобен за целта в Япония, а другият продаден на американска компания за ремаркетинг.

Също както САЩ и Япония разполага с два идентични правителствени самолета, които в случая са дори по-модерната версия на американския Еър Форс Уан, който е от серията -200 на 747.

Двата идентични правителствени самолета на Япония - Боинг 747-400 с над 1200 мисии в небето

Двата идентични правителствени самолета на Япония – Боинг 747-400 с над 1200 мисии в небето

За съжаление, съдбата на върнатия японски правителствен самолет е вероятното му конвертиране в товарен, поради нарасналото търсене на такива модели на пазара. Миналата година самолетът се е продавал на $28 милиона, но сега е листнат за едва $12.5 милиона преди конверсията или на лизинг за $76 450 на месец. Самолетът ще запази оригиналната окраска с червена и златна линия на японското правителство, като само официалните държавни емблеми и регистрации са премахнати.

Двата нови Боинг 777-300ER застъпиха на служба в началото на 2020 и се предвижда да обслужват японските правителствени ръководители в следващите 20 години

Двата нови Боинг 777-300ER застъпиха на служба в началото на 2020 и се предвижда да обслужват японските правителствени ръководители в следващите 20 години

Япония заменя „Кралиците на небето“ с два идентични Боинг 777-300ER, докато САЩ обявиха вече официално, че ще заменят своите 747-200 с най-новия представител на модела 747-8.

Двата Боинга изпълняваха мисии за японското правителство от 1993 до 2019-а, като броят им е над 1200. Една от най-натоварените години е 2005, когато самолетите изпълняват над 300 мисии, включително хуманитарни, според японското министерство на отбраната, цитирано от Forbes.

Самолетите са летели до над 250 летища в повече от 100 държави, както се вижда от картите.

960x0 (5) 960x0 (4)

Япония първоначално възнамеряваше да запази правителствените самолети и да остави в музеи, но в последствие взе решение да ги продаде, поради големите допълнителни разходи по съхранението им. Сега единият от самолетите ще бъде изложен на части в авиационния комплекс Ishikawa в Токио и в Air Park Hamamatsu, на пътя между Токио и Осака.

Япония купи и съхранява и първият произведен Боинг 787 Дриймлайнър с фабричен номер ZA001. Той е напълно съхранен в музея Flight of Dreams, който се намира на летището в Нагоя.

Самолетът Боинг 747-400, с който японският премиер Шиндзо Абе пристигна на посещение в София през април 2018

Самолетът Боинг 747-400, с който японският премиер Шиндзо Абе пристигна на посещение в София през април 2018. снимка: Веселин Цолев

Свързани теми

Предишна публикация
Интерактивна карта от IATA показва къде може да се пътува със самолет
Следваща публикация
Защо на самолетните двигатели има нарисувани спирали?
192 прочитания

Най-четеното през седмицата

Прочетете още

Airbus спира А380

Европейският  производител обяви, че от 2021 няма повече да доставя А380, който не успя да…
Меню