Boeing отхвърли слуховете, че възнамерява да прекрати производството на флагмана 747. Компанията ще продължи да произвежда моделите 747-8 за настоящи и бъдещи клиенти.
Съобщението е на Flight Global, според които Боинг преговоря с настоящи и нови доставчици на компоненти и системи, за да вземе окончателно решение, дали да продължи да предлага самолетите от моделната линия 747-8 на потенциални бъдещи клиенти. Повод за това е прекратяването на договора с компанията Triumph, която произвеждаше няколко сегмента от фюзелажа на 747 още от раждането на модела в средата на 60-те.
Допълнително усложнение на ситуацията е, че в момента регулаторите проверяват всички поръчки към Боинг, който има само такива за карго версията 747-8F, от които трябва да бъдат доставени още 14 машини на UPS и 4 на руската Волга-Днепр Груп. Проблемът е, че последните не са официално обявени, поради счетоводни причини.
Дори да вземе решение за прекратяване на производството, Боинг ще запази производствената линия в Еверет, Вашингтон поне до 2022-а – достатъчно време за появата на нови клиенти, които да разубедят компанията да се отказва от самолета-легенда.
Голямото предимство на карго-версията, освен товароносимостта му от 138 тона, е огромната предна врата под формата на повдигащият се нос на самолета, която улеснява качването на извънгабаритни товари. Не случайно от общо 137 доставени до момента 747-8, над 90 са от товарния вариант.
Последният пътнически 747 беше доставен през декември 2017 на Луфтханза и от тогава не са правени нови поръчки за четиримоторното „Джъмбо“.