Aeroports de Paris пое пълния удар на икономическата криза. Директорът Огюстен дьо Ромен обяви, че компанията е изгубила 98% от оборота от летищата си, което означава само 100 хиляди души. Правителството на Франция не иска полети до дестинации, до които с влак се стига за 2 часа и 30 минути.
„За три години около дебата за приватизацията бяхме „златната кокошка”, но един ден тя спря да снася златни яйца”, каза Ромен пред Europe 1.
От 2 месеца Париж се обслужва само от Роаси-Шарл дьо Гол и трафикът за април бе едва 1,4% от миналогодишния.
ADP се надява да може да си поеме въздух с предстоящото отваряне на 26 юни на Орли, което бе затворено на 31 март.
Засега правителството на Франция отлага въпроса с приватизацията на ADP.
През март държавата обяви, че „заради обстоятелствата” няма да го поставя отново.
Ромен каза, че няма информация по въпроса.
Към края на 2019г. ADP Group управлява 24 летища по света в обединението с TAV Airports.
Франция нарочно ограничава полетите
Няма основание да се лети със самолет, когато има влак, който позволява да се стигне на същото разстояние за по-малко от 2ч и 30 мин., каза в началото на юни министърът на икономиката на Франция Брюно Льомер.
Министърът смята да спре маршрутите, по които конкуренцията на влаковете е по-силна и пътуванията отделят по-малко СО2.
Извън ограничителните мерки са полетите до хъбове с международни връзки.
Финансова помощ
Държавното изискване бе представено като контрамярка на финансовата подкрепа за около 7 милиарда евро на Air France, за да избегне фалит.
Помощта се обсъжда от април.
Самата Air France обеща да намали с 50% емисиите СО2 до 2024г. по вътрешните полети.