Унгарската Wizz Air обяви откриването на три нови бази от юли 2020, на фона на съкращенията на над 2000 души персонал и намаляване на заплатите с 25%.
Новите бази на нискоразходния превозвач ще бъдат в Ларнака, Милано – летище Малпенса и Тирана.
Милано
Авиокомпанията ще базира 5 самолета Еърбъс А321 на летище Малпенса от юли 2020, като ще добави нови 20 маршрута до 11 държави от индустриалния център на Италия към вече изпълняваните 8 от столицата на Ломбардия. С удвояването на капацитета в Малпенса Уиз ще добави 200 работни места към икономиката на северна Италия. Планираните нови дестинации ще свържат Милано с Лондон Лутън, Айндховен, Фуертевентура, Гран Канария, Махон, Тенерифе, Валенсия, Атина, Корфу, Родос, Санторини, Солун, Закинтос, Рейкявик, Лисабон, Порто, Прищина, Маракеш, Талин и Тел Авив.
Ларнака
Също през юли ще бъде открита базата на Уиз в Ларнака, където превозвачът ще изпрати 2 самолета Еърбъс А320 и ще обслужва 10 нови маршрута до 6 държави, разкривайки около 100 нови работни места. Уиз вече изпълнява полети до Ларнака от България, Румъния, Полша и Унгария. Новите дестинации включват Атина, Солун, Билунд, Копенхаген, Дортмунд, Меминген, Карлсруе/Баден-Баден, Сучава, Турку и Вроцлав. Унгарският превозвач обещава да свърже Ларнака и с най-търсената дестинация от островната държава – Лондон.
Тирана
Столицата на Албания ще се сдобие с 30-ата база на нискоразходната Wizz Air, където ще бъдат разположени 3 нови самолета А320 от юли 2020. Авиокомпанията вече оперира по 10 маршрута от Тирана, като благодарение на новата база ще бъдат стартирани 15 нови линии до 8 държави. Трите самолета ще летят до Бове (Париж), Шарлеруа (Брюксел), Айндховен, Мюлуз, Карлсруе/Баден-Баден, Хамбург, Берлин Шьонефелд, Франкфурт Хан, Прага, Ираклион, Родос, Бари, Катания, Милано Малпенса и Торино. Благодарение на инвестицията в Тирана се очаква да бъдат разкрити и до 100 нови директни работни места.
Пир по време на чума
Междувременно в писмо до Европейската кокпит асоциация бивш пилот на унгарската авиокомпанията определя действията на превозвача по време на #COVID19 кризата като „пир по време на чума“. Той описва как агресивно действащата в кризисната обстановка авиокомпания уверява служителите си в началото на кризата, че е достатъчно финансово стабилна и разполага с резерви да преодолее тубруленцията дори при условие, че се наложи цялостното приземяване на флота за период до 12 месеца.
Две седмици по-късно позицията е променена радикално и на служителите е направено предложение за намаляване на основната заплата с 25%, което ако не бъде прието следва уволнение. Пилотските заплати в Уиз са съставени от два компонента, като основната заплата е много ниска, а допълнителното възнаграждение се определя от броя летателни часове. След още седмица компанията обявява, че ще съкрати до 2000 души персонал, включително летателен, като критериите за това не се основават на йерархията в авиокомпанията, представянето или опита на пилотите, а повече на желанието и готовността им да работят извънредно, в почивни дни и плаващи графици, както и на база субективната оценка и мнение на т.нар. „базови капитани“, които ръководят отделните летателни бази на превозвача. Цялото писмо може да бъде прочетено тук…