Британското правителство обяви на 22 май мерки за биозащита против евентуална втора вълна на зараза с коронавирус.
Всички пристигащи на Острова трябва да се самоизолират за 2 седмици. Глобата за нарушението на тази заповед ще бъде 1000 паунда. Граничните власти ще правят проверки на границата и няма да допуснат небритански граждани, несъгласни с тези регулации.
Преоценка на мерките ще се прави на всеки три седмици. Мярката засяга не само въздушния трафик, но и пътниците от международните влакове, пристигащите с кола и кораб.
Изключение ще правят само пристигащи от Ирландия и островите на Ламанша, както и екипажите на товарните полети и медицинския персонал.
IATA обяви, че карантината ще нанесе вреди.
Imposition of a 14-day #UK #quarantine will be a huge economic blow. Aviation supports more than 1.5 million jobs and generates £100 billion for the UK.
Vitally important that aircrew are on the list of exemptions that will be published by @pritipatel & @ukhomeoffice tonight. pic.twitter.com/8HFK97h4Dq
— IATA (@IATA) May 22, 2020
„Докато останалата част от Европа се опитва да излезе от карантината и ограниченията, трябва да попитаме защо британското правителство сега тръгва в обратната посока”, каза Рафаел Шварцман, регионален вицепрезидент на IATA за Европа.
„От критично значение е механизмът за разглеждане на карантината да е ясен и прозрачен. Индустрията, британският народ и всички, които разчитат на третия по големи пазар за въздушни превози, трябва да имат увереността, че тази мярка е необходима и че има план за премахването й възможно най-скоро”.
В същото време британският министър на финансите Риши Сунак оторизира план за спасяване на стратегически важните компании при извънредни обстоятелства, съобщи Financial Times.
Не е ясно кои са тези компании, които ще бъдат спасявани, след като най-големите работодатели във Великобритания се борят за оцеляване, туристическата индустрия е в колапс и продажбите се свиват.
Сред фирмите, обявили най-големи съкращения са Rolls-Royce – 9000 работни места, Ovo – 2600, а Virgin Atlantic се опитва да избегне колапса.
Въпреки че авиационният сектор е най-силно засегнат, премиерът Борис Джонсън изключи масови мерки за спасяване на индустрията. Той поиска фирмите първо да проверят всички източници на приходи, за да защитят интереса на данъкоплатците.