Emriates направи пълен преглед на разходите и дългосрочната си стратегия през последните дни и обяви намерения за сериозни съкращения на персонала и ограничаване на флота.
Авиокомпанията възнамерява да се освободи от над 30 000 служители или около 30% от състава, наброяващ 105 000 през март 2020. Съобщението беше направено, след като групата обяви печалба за 2019 в размер на $456 милиона, от които $288 милиона за авиокомпанията. Превозвачът обаче признава, че пандемията сериозно е засегнала резултатите за четвъртото тримесечие на 2019 и ще доведе до загуби в първото на 2020.
Междувременно стана ясно, че Емирейтс възнамерява да ускори пенсионирането на флота си от суперджъмбото А380 – двуетажният гигант, който превозва над 500 пътници. В информацията, потвърдена от няколко неназовани източници от компанията се твърди, че мярката би засегнала около 40% от флота на самолетите от този тип. Емирейтс е далеч най-големия оператор на А380 в света с над 120 самолета, което би означавало флотът да бъде ограничен до едва около 70 машини.
Седмица по-рано Главният изпълнителен директор на Емирейтс, сър Тим Кларк беше заявил, че „с А380 е свършено“, както и че неговата авиокомпанията вероятно ще се смали с 20-30%, като резултат от пандемията.
Междувременно обаче, в по-ново интервю за Файненшъл Таймс от 23 май Кларк заявява, че „А380 има още много да лети и Емирейтс ще продължи да бъде флагман на гиганта за много години напред.“ Това е рязка промяна в позицията му само три седмици след изказването, че А380 няма бъдеще. Кларк признава още, че много от самолетите от този тип ще останат приземени поне до 2022 година, когато се очаква да приключи възстановяването от кризата. В новото интервю той казва, че „Емирейтс няма да се разделя с А380 в обозримото бъдеще, с изключение на 3 самолета, които отдавна е планирано да бъдат върнат на Еърбъс.“
Пред Файненшъл Таймс Кларк допълва, че „А380 продължава да има място в мрежата на Емирейтс, каквото имаше и преди. Вероятно не днес, но от следващата година полетите ни с този самолет ще се възстановят и вярвам, че той ще продължи да бъде изключително популярен.“
Кларк не коментира, дали Емирейтс ще се откаже от доставката на 5-те оставащи А380, с което Еърбъс официално ще закрие производствената линия малко преди 15-я рожден ден на най-големия пътнически самолет в света.