Едни от най-големите авиокомпании и авиационни групи излизат на прага на летния сезон с държавна помощ и прогноза за възстановяване на търсенето на полети през 2023г.
IATA не очаква възстановяване на 50-60% от обичайната работа преди края на 2020г.
Кой каква помощ получи от държавата и колко хора съкрати?
Emirates обяви 28% спад на годишната си печалба заради последиците от коронавируса.
Най-голямата авиокомпания за дълги полети в света набра 1,2 милиарда щатски долара финансиране през първото тримесечие и планира да потърси на пазара още ликвидност до лятото.
Групата, в която влизат Emirates Airlines и Dnata предприе различни мерки за преминаване през кризата, вклютелно намаляване на заплати, намаляване на разходите и смята да поиска и държавна помощ от правителството на Дубай, което публично обяви, че финансира Emirates.
Държавите по света отделиха над 85 милиарда щатски долара помощ за авиокомпаниите заради щетите от пандемията.
Глобалният въздушен трафик може да се върне до 50-60% от предишните нива до края на годината, обяви IATA.
Устойчивите нива на ръст обаче не се очакват преди 3 години, каза директорът на Delta Ед Бастиан.
Air France-KLM ще получат 11 милиарда евро държавна помощ от Франция и Нидерландия.
KLM ще съкрати 2000 работни места и ще пусне служители в принудителен отпуск.
Air France обсъжда съкращения със синдикатите.
Air France-KLM предупреди, че ще се нужни години за възстановяване на търсенето на пътувания със самолет.
Alitalia бе национализирана. Правителството на Италия ще поеме през юни пълния контрол над авиокомпанията, след като вече вложи над 2,1 милиарда евро от 2017.
Alitalia и синдикатите договориха временен план за съкращения на 6622 служители до края на октомври.
Министърът на индустрията на Италия очаква Alitalia да не изостава от останалите авиокомпании.
American Airlines си осигури $5.8 милиарда щатски долара държавна помощ за запазване на заплатите и преговаря още 4.75 милиарда долара държавен заем.
Най-голямата американска авиокомпания накара 39000 служители доброволно да излязат в отпуск, да си намалят работното време или да се пенсионират по-рано.
American обмисля дали да съкрати още от своите общо 130000 служители.
Директорът Дъг Паркър очаква търсенето на пътувания със самолет да остане намалено за известно време.
Deutsche Lufthansa ще получи държавна помощ от Германия, Швейцария, Австрия и Белгия, общо 10 милиарда евро, условията по което още се договаря. Правителството на Германия може да увеличи дела си до 25% плюс една акция.
Групата обяви, че може да се наложи да намали работната сила с 10000 души, за да оцелее.
Директорът Карстен Шпор очаква връщане към нормална работа през 2023г.
EasyJet получи държавна помощ от Великобритания от 600 милиона паунда чрез фонда за финансиране в условията на Covid-19.
Лоукост авиокомпанията приземи самолетите и изпрати в отпуск служителите си, без да обявява съкращения.
Директорът Йохан Лундгрен каза, че флотът й няма да се възстанови до предкризисните нива преди 2022г.
IAG си осигури 1.1 милиарда евро чрез гарантирани от правителството на Испания кредити за Iberia и Vueling и 300 милиона паунда кредит, гарантиран от британското правителство за British Airways.
BA планира да съкрати 12000 работни места, след като пусна вече в отпуск 22000 души. Според ББС авиокомпанията обмисля затваряне на втория си по важност хъб в Лондон Гетуик.
Директорът Уили Уолш каза, че броят на пътниците ще се възстанови едва през 2023 година до нивата от 2019г.
Norwegian Air успя да убеди кредиторите и акционерите си да подкрепят преструктуриране, включващо конвертиране на 1 милиард щатски долара дълг в акции и ще получи държавни гаранции за 290 милиона щатски долара.
Norwegian фалира компаниите за екипажи в Дания и Швеция – от което са засегнати 1500 пилоти и над 3000 стюарди и стюардеси.
Norwegian признава, че по-голямата част от флота ще остане приземен през следващата година и не очаква пълно възстановяване преди 2022 година.
SAS договори 300 милиона долара гаранции от Швеция и Дания и 146 милиона долара от Норвегия.
SAS съкращава 5000 работни места, което е 40% от работната сила.
SAS се готви за години на слабо търсене
Qantas няма да получи държавна помощ от Австралия.
Авиокомпанията пусна в отпуск повечето от своите 30000 служители
Очаква и през 2021г. да усеща последиците от пандемията, но може да се възползва от отпадането на конкурента си Virgin Australia, която фалира, след като й бе отказана държавна помощ.