Германската Lufthansa Group ще остане приземена през лятото на 2020 и не очаква завръщане на „пазарния баланс“ преди 2023 година.
Думите са на Главния изпълнителен директор на групата Карстен Шпор по време на закритото общо събрание на авиокомпанията на 5 май. Според анализите на авиокомпанията, дори и през 2023 пазарът няма да достигне нивата на търсене и затоварване от преди #COVID19 кризата. „Борим се за бъдещето на тази компания и за това на близо 130 000 служители на Lufthansa Group,“ е казал Шпор пред акционерите. „За 65 дни авиацията се върна до нивата на трафик от преди 65 години,“ добавя той.
Адаптирайки се към един значително по-малък пазар, Луфтханза ще се освободи от по-старите и по-неикономични самолети, като ще се освободи от най-малко 100 машини и ще договори отлагане на новите доставки от производителите.
Подобни ограничения ще означават и най-малко 10 000 души ненужен персонал, което открива вратите пред сериозни съкращения. Както вече съобщихме, Germanwings престава да съществува две години по-рано от планираното, а Eurowings ще претърпи основна трансформация. Ще бъде засилена и програмата за ограничаване на разходите.
Германското правителство вече предложи спасителен пакет в размер от над 4 милиарда евро, но срещу участие в надзорния и управителния съвет на авиокомпанията и влизане, като акционер, с което превозвачът не е съгласен. Водят се преговори и с австрийското и белгийското правителства за местните превозвачи, част от групата, Austrian и Brussels Airlines. Правителството на Швейцария вече одобри помощ от над 700 милиона франка за Swiss, но предстои одобрението му от парламента.
снимка: Паркирани самолети на Lufthansa Group на летище Франкфурт. Lufthansa