Норвежкият лоу-кост превозвач Norwegian обяви, че ще остави почти всичките си самолети на земята до края на годината, за да може да овладее кризата и стабилизира бизнеса си.
Финансово-затруднената авиокомпания обяви, че ще фокусира всичките си усилията върху трансформация на бизнес модела така че, да може да се превърне в печеливша. Това на практика може да означава орязване на практически всички интерконтинентални операции, с които авиокомпанията става популярна. Нискоразходния превозвач освободи близо 80% от служителите си в началото на кризисния период и приземи целия си флот, с изключение на само 7 самолета. Превозвачът се опитва да убеди акционерите си да приемат поисканите близо $300 милиона държавна субсидия.
Превозвачът не очаква операциите да бъдат подновени в пълен мащаб най-рано до лятото на 2021, когато очаква „New Norwegian“ да се превърне в изчистената и подобрена версия на превозвача. За да постигне това, компанията ще съкрати флота си с близо 30% и ще го фокусира практически ексклузивно върху печелившите къси маршрути. Всички засегнати от промените пътниците ще могат да променят резервациите си безплатно, въпреки че опциите за това стават много ограничени и практически изключват връщането на пари.
Към 1 май оперират само 7 от самолетите на Norwegian, изпълнявайки само субсидирани вътрешни полети, които превозват предимно товари, а не толкова пътници. Целият останал флот е приземен от средата на март.
Norwegian отдавна върви към фалит, докато се бореше да остане печеливша и да продължи да оперира изключително чувствителния лоу-кост интерконтинентален пазар. По ирония на съдбата в този аспект именно месеците преди корона-кризата бяха най-обнадеждаващи за авиокомпанията в новата й история, благодарение на успешните оздравителни мерки. И докато с помоща на правителството Norwegian може и да оцелее, почти сигурно е че всичките междуконтинентални полети ще бъдат преустановени. Превозвачът летеше до Северна и Южна Америка и дестинации в далечна Азия, като Бангкок и Сингапур.