Най-голямата карго авиокомпания в света, FedEx, започна да връща част от пенсионираните си самолети в активния флот, заради огромния ръст в търсенето на въздушни карго услуги в условията на глобална здравна криза.
През април превозвачът ще добави над 150 полета за транспортиране на медицинско оборудване и защитни облекла от Китай за САЩ, както и допълнителни полети по междуконтиненталните му маршрути. В момента FedEx оперира по 9 полета дневно по транстихоокеанските трасета. С реактивираните самолети броят на тези полети ще се увеличи до 16 дневно.
Американският оператор увеличава и броя на вътрешните полети, за да посрещне нарасналото търсене на товарни транспортни услуги в условията на безпрецедентната криза, в която американците купуват все повече стоки онлайн.
Както каза Главния изпълнителен директор на FedEx, Фред Смит, „това е огромно увеличение на заявките за летене. Дори самите ние сме изненадани, че успяхме да намерим екипажи за всичките тези самолети.“
В момента превозът на товари по въздуха е основното перо в глобалната гражданска авиация, докато през 2019 карго пазарът регистрира негативен растеж. През миналата година делът на каргото в глобалните авиационни приходи бе едва 12%. Сега по ирония на съдбата карго превозите са далеч над пътническите и все повече пътнически авиокомпании търсят варианти за превоз на товари в своите пътнически самолети. Някои авиокомпании и държавни регулатори вече разработиха бързи процедури за преоборудване на пътническите салони за превоз на товари, главно като временно решение с изваждане на седалките от пътническия салон.
FedEx е най-голямата карго авиокомпания в света по обем превозени товари, приходи и брой самолети. Тя е на 10 място в света през 2020 по големина на флота с 378 собствени самолета.