Авиокомпанията ще изпълнява по един полет дневно от 9 април 2020г. между Франция и Шанхай за доставка на маски и медицински материал с Boeing 777.
За седмицата ще бъдат изпълнени 4 карго полета и 3 с пътнически самолети.
За да няма проблеми със санитарните инспекции, след като един пилот даде положителна проба за Covid-19, Air France промени маршрута на товарните полети. Задължителната почивка на екипажите ще бъде в Сеул.
Полетите ще се изпълняват по маршрута Париж CDG-Сеул-Шанхай-CDG.
Въздушният мост предвижда доставка на 2 милиарда маски, но поръчката може да се увеличи заради носенето на маски на публични места след края на карантината.
Airbus вече изпълни полети със своя А350-1000, с който докара от Китай 4 милиона маски за Франция, Германия и Испания /Тулуза-Тянжин-Хамбург/.
Извън товарните полети авиокомпанията рапатрира около 148000 французи по поръчка на Министерството на външните работи в Париж от 14 март до 8 април 2020г.
Air France изпълни и около 2000 полета до 82 страни само с цел рапатриране. За тези полети въведе специални тарифи – 300 евро за средно дълги полети, 600 евро за дълги полети и 1500 евро в бизнес класа.
Авиокомпанията продължава да очаква държавна помощ, каквато обеща министърът на икономиката на Франция. Според секретаря по транспорта на Франция тя ще е около 4 милиарда евро за Air France и 2 милиарда за KLM, осигурени от Нидерландия.
Ръководството на Air France прие с радост обещанието, но обяви, че възстановяването ще бъде „бавно, много бавно”, особено след като правителството препоръча на французите да не бързат да правят резервации за чужбина за лятната ваканция.
В момента авиокомпанията от SkyTeam изпълнява само 5% от полетната си програма.
За да се лети от и за Франция в условията на извънредните мерки, които Париж е обявил засега до 15 април, е нужна специална декларация, която се представя на авиокомпанията.
KLM
KLM ще поддържа от 9 април въздушен мост от Амстердам до Китай заедно с Philips с Boeing 747.
Авиокомпанията планираше да се раздели с този модел самолет през април 2020г, но сега ще използва два B747 по маршрути до Китай и между Амстердам и САЩ с Martinair Cargo, дъщерна на групата за товарни полети.