Norwegian предложи на кредиторите си акции срещу парите, които им дължи, за да отговори на условията за получаване на помощ, поставени от държавата.
За да може третата най-голяма европейска лоукост авиокомпания да продължи да работи, административният съвет предложи на 8 април да конвертира „целия дълг и части от него” – задължения по плащания на кредити, задължения към лизингодатели или доставчици, в акции на Norwegian, за да си осигури ново увеличение на капитала, четвърто за две години.
Притежателите на облигации и лизингодателите получиха предложение да конвертират част от над 4 милиарда щатски долара дълг в акции, за да може групата да получи достъп до помощ от 290 милиона долара от правителството. Общият дълг на Norwegian е 5,7 милиарда щатски долара.
Норвегия предлага най-малката помощ в абсолютни цифри, за разлика от САЩ, които обещават 50 милиарда долара помощ за авиокомпаниите си.
Наскоро Norwegian смени мениджмънта и стратегията, но преди това беше силно насочена към ръст и много толерантна към загуби и купи твърде много самолети. Дори си откри филиал в Аржентина.
Повечето презокеански полети, с които стана известна авиокомпанията в САЩ обслужваха летища в Западна Европа, не Осло. Norwegian генерира само около една пета от продажбите си на вътрешния пазар и повечето служители на авиокомпанията са базирани в чужбина.
Авиокомпанията няма лесно да убеди кредиторите си да се откажат от дължимите си пари заради акции. Ценните слотове на Лондон Гетуик вече са заложени като обезпечения по кредити и много от самолетите са на лизинг.
Операторите на кредитни карти задържаха плащания към Norwegian от продадени билети. След като полетите бяха отменени, клиентите си искат парите обратно.
Основателят и бивш директор Бьорн Кос продаде голям пакет акции на авиокомпанията, което също не е добър знак.
Авиокомпанията се надява да оцелее заради силния си бранд и защото хората обичат да плащат по-малко, за да летят през Атлантика на борда на нови самолети.
Предложенията на ръководството ще бъдат представени на извънредното общо събрание на акционерите на 4 май 2020г.
През март авиокомпанията превози 61% по-малко пътници. Около 90% от персонала е в техническа безработица и повечето полети са отменени.
Повече за компенсациите за отменени полети можете да прочетете тук.