Германската авиокомпания е взела решение да се освободи от общо 6 от своите 14 Еърбъс А380, седем А340-600, пет Боинг 747-400 и 11 А320-200, както и от подразделението си Germanwings.
Решението е взето от Борда на директорите на Луфтханза, която и без това имаше намерение да продаде обратно на Еърбъс шестте А380 през 2022 година. Решението да се пенсионират седем от общо 17 А340-600, три от общо 13 А340-300 и пет от общо 13 Боинг 747-400 е било продиктувано от икономически и екологични съображения, поради недостатъците на тези самолети и в двете направления. По този Луфтханза ще намали допълнително капацитета си и в двата основни хъба Франкфурт и Мюнхен.
Бордът на германския превозвач не очаква авиационния пазар да се върне на нивата от преди корона-кризата много бързо. Според неговия анализ ще отнеме месеци преди отпадането на ограниченията за пътуване по света и години преди търсенето на превози да се върне на предкризисните нива. На база на този анализ бордът решава да вземе ключови решения за съкращения на флота и администрацията на авиокомпанията, както и стратегическите операции на групата. Споменатите вече самолети ще бъдат окончателно отписани от флота, а в добавка на това от регионалната мрежа ще бъдат извадени и 11 самолета Еърбъс А320-200. Машините А340-300 са от флота на дъщерната Lufthansa Cityline, която от години ги оперираше по туристически дестинации за компанията майка.
Намаляване в броя на самолетите ще има и в Eurowings – паневропейския лоу-кост оператор на групата. В този сегмент се предвижда отписването на още 10 А320 на по-късен етап. Ще бъде значително съкратен или напълно ликвидиран и бизнесът на Eurowings по презокеански операции с наети самолети А330. В добавка към това, процесът по обединяване на всички лоу-кост регионални операции на групата, който стартира още преди кризата, ще бъде ускорен. Операциите на Germanwings ще бъдат прекратени незабавно, като всички произлизащи от това последствия ще се дискутират първоначално с профсъюзите.
Програмите по преструктуриране на Austrian Airlines и Brussels Airlines също ще бъдат ускорени, като по всяка вероятност и в двете авиокомпании ще има съкращения на флота. Оптимизиране на флота очаква и SWISS, която ще забави доставките на нови регионални самолети и по всяка вероятност ще ускори пенсионирането на стари машини.
Компаниите от Lufthansa Group прекратяват незабавно и всички договори за мокър лизинг на самолети от трети страни.
Според Борда на директорите основната цел на взетите решения е да се осигури на максимален брой служители удържаване на договорите им за работа в групата. Преговорите с професионалните организации във всички засегнати държави вече са стартирали.