Производителят на двигатели Safran съобщи, че плавно възстановява производството в Европа, след като заводитете му в Китай вече работят интензивно. Компанията отложи мерките, които прилагаше от декември 2019г. след решението на Boeing да затвори производството на B373 MAX и сега ги засилва.
В същото време френският производител прави пауза в капиталовите разходи, определянето на новите цели в развойната си дейност и намалява преките и косвени разходи.
Компанията пусна в отпуск 1500 работници в района на Сиатъл, САЩ, след като Boeing затвори производството там заради епидемията.
Safran ще използва всички държавни мерки за подкрепа на производството, особено в областта на намаленото работно време, съобщи на 26 март 2020г. компанията, която вече си осигури 3 милиарда евро нова кредитна линия.
„В този критичен период вниманието ни е насочено към служителите, клиентите и доставчиците ни. В краткосрочен план си пазим парите и се готвим да възстановим и засилим операциите, когато ситуацията се подобри.“, каза Филип Петиколен, директор на Safran.
Базираната в Париж Safran е създадена от сливането на Snecma и SAGEM през 2005г. Компанията има над 30 дъщерни фирми и работи в над 30 страни, включително САЩ, Канада, Бразилия, Австралия и Китай.
В Китай има около 20 дружества и 2500 служители, които работят в заводите в Пекин, Тянжин, Сиан, Шанхай, Суджоу, Ченду и Гуян и участва в основните китайски авиационни програми като C919, MA700 и ARJ21.
По данни на производителя половината китайски граждански самолети летят с негови двигатели, а един от всеки два хеликоптера в страната имат двигатели на Safran или са с лицензирани от него продукти.
Safran е номер 1 в света производител на двигатели за гражданската авиация в партньорство с General Electric.