Първи полет на новия Seastar

99 прочитания

Прототипът на новото поколение амфибия SN1003 на Dornier успешно изпълни първия си полет на 28 март 2020, съобщи производителят.

Полетът на Seastar CD2 продължи 31 минути и бе изпълнен на летище Оберпфафенхофен в Германия от Волфрам Корнелиус, главен пилот-изпитател на Dormier.

Технически характеристики на Seastar Dornier. Източник: Dornier

Технически характеристики на Seastar Dornier. Източник: Dornier

Новото поколение самолет-амфибия е подобрена версия на първия Seastar, проектиран от Клаудиус Дорние Младши през 80-те години на 20 век. Новата версия се появява 20г. след като фирмата спря производство заради финансови проблеми. През 1991, въпреки получените сертификати за полети в САЩ и Европа, не успя да направи доставки.

Новото поколение Seastar има стъклен кокпит, нови витла, заден винт, климатична система. Самолетът е композитен, което му осигурява по-ниски разходи за поддръжка, особено при морски операции.

Интериорът е подобрен, кокпитът е снабден с Honeywell Primus Epic 2.0 и има по-добра маневреност на вода.

Амфибията Seastar на Dornier. Снимка: Dornier

Амфибията Seastar на Dornier. Снимка: Dornier

Амфибията е с максимално тегло при излитане 5100 кг, лети с крейсерска скорост от 180 възла (333 км/ч) и може да измине 900 морски мили /1670км/ с едно зареждане. Двигателите са 2 турбовитлови Pratt & Whitney PT6A-135A и 1300 к.с.. Композитната структура на Seastar предотвратява ръждата от морската вода. Всъщност това е летяща лодка с V-образен кил и прибиращ се хидравличен преден колесник.

Може да бъде трансформиран за превоз на товари или пътници, включително и във VIP конфигурация, според желанието на клиента. Може да изпълнява и специални мисии.

Амфибията Seastar на Dornier. Снимка: Dornier

Амфибията Seastar на Dornier. Снимка: Dornier

Dornier Seawings е компания, базирана в Германия и Китай с традиции в дизайна и производството на самолети-амфибия. В момента е собственост на семейство Дорние и две китайски държавни фирми: Wuci Industry Development Group и Wuxi Communications Industry Group /от 2013г./

Източник: Dornier

Свързани теми

Предишна публикация
Малък самолет се разби в центъра на Серес
Следваща публикация
Flight Simulator 2020 ще има всички летища по света
99 прочитания

Най-четеното през седмицата

Прочетете още

CAE дава стипендии за жени-пилоти

Канадската компания CAE, най-големият производител на тренажорни системи за гражданската авиация, за втора поредна година…

EASA пуска 737 MAX да лети в Европа

Европейският регулатор се очаква да ресертифицира Boeing 737 MAX за полети на континента след промените,…
Меню