Последиците от разпространението на Covid-19 през февруари и март се изразява в намаляване на капацитета по далечните маршрути.
В Азия хонконгската Cathay Pacific обяви общо 75% намаление на всички полети от 1 февруари до 4 март по данни на OAG. Регионалното подразделение Dragon пострада още повече от ограниченията за пътуване до и от Китай с 81% спад на полетите.
В Северна Америка трите големи авиокомпании, United, American и Delta увеличиха полетите по вътрешни дестинации от началото на март.
Петте най-големи самолета в света намалиха с 18% полетите си по дълги дестинации в света – Boeing 777-300ER, Boeing 787-9, Airbus A330-300, Airbus A350-900, Boeing 787-8.
Средното намаление на редовните дълги полети в света, изпълнявани от най-големите самолети показва около 30% спад за А330-300, силно разпространен в ЮИ Азия, регион, който бе силно засегнат през февруари от епидемията на коронавирус.
В Европа Lufthansa започна да мисли за временно приземяване на целия си флот от А380 в отговор на пониженото търсене на пътувания заради епидемията.
Авиокомпанията от Star Alliance може да намали капацитета с до 50% в близките седмици, което е над планираното досега, в резултат на намалелите резервации и извънредните обстоятелства.
Lufthansa има 14 самолета Airbus A380, базирани във Франкфурт и Мюнхен.