Италианското правителство потвърди, че няма да удължи пакета от държавна помощ за националния превозвач, след изтичането на сегашната програма през май тази година, като авиокомпанията ще спре дейността за постоянно без купувач.
Алиталия е във фактическо състояние на банкрут от май 2017-а, като през този период се водиха преговори с различни потенциални инвеститори, сред които американската Delta, Lufthansa, Ryanair, EasyJet и дори строителна компания, но без успех. Никой не е готов да плати исканата от правителството цена, като това дори не е основният проблем. Основен фактор е това, италианските синдикати просто отказват да приемат каквито и оферти да е имало досега на масата. Те отказват автоматично всяко предложение за придобиване, независимо от това, че авиокомпанията е изправена пред фактическо закриване завинаги, като всички ще загубят работата си.
През последните две години правителството в Рим финансира дейността на превозвача с около $900 милиона, които е малко вероятно да бъдат върнати, дори и ако се намери купувач. Лимитът, установен от Европейската Комисия за спасяване и оздравяване на закъсали компании е три години, поради което правителството няма други полезни ходове.
Въпреки подобрените оперативни резултати на Алиталия през финансовата 2019-а и частичното изпълнение на амбициозен оздравителен план, към момента превозвачът продължава да губи средно по $2.2 милиона на ден.
През последните седмици на февруари 2020 ситуацията се усложни допълнително предвид разпространението на #COVID19 вируса и превозвачът беше принуден да ограничи голяма част от европейските и междуконтиненталните си полети. Авиокомпанията дори обяви, че връща три от широкофюзелажните си самолети на лизингодателя, сред които два А330 и единствения останал Боинг 777-300ER.
В средата на февруари 2020 фалира и основният италиански конкурент на Алиталия, Air Italy, въпреки силната подкрепа от собствениците си в лицето на Qatar Airways и консорциума Алисарда.